Počet záznamů: 1  

Hudební a pohybová výchova žáků s těžkou mentální retardací a diagnozou dětský autismus

  1. P-DP 15192
    Tůmová, Petra, 1978-
    Hudební a pohybová výchova žáků s těžkou mentální retardací a diagnozou dětský autismus [rukopis] / Petra Tůmová. -- 2009. -- 121 l. : [40] l. příl. . il. + 1 DVD. -- Ved. práce Petr Ježil. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá nově navrženými činnostmi ve vyučovacím předmětu Hudební a pohybová výchova žáků s těžkou mentální retardací a diagnózou dětský autismus. Je zaměřena na práci s dětmi ve školním i domácím prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy: Mentální retardace, Downův syndrom, Autismus, Kombinované postižení. Část práce je věnována charakteristice Individuálního vzdělávacího plánu a Rehabilitačního vzdělávacího programu. Poukazuji na nutnost spolupráce pedagoga s rodinou a na zásady, které je nutné při práci s dětmi používat. Představuji zde předmět Hudební a pohybová výchova a popisuji, co je obsahem učiva v tomto vyučovacím předmětu. V praktické části jsou navrženy nové hudebně pohybové činnosti. Popisuji použité metody a charakterizuji výzkumný plán. Formuluji úkoly a hypotézy. Formou tabulek a grafů se snažím zjistit paměťovou kapacitu dětí v určených obdobích. Součástí práce jsou fotografie zachycující vyučování a ukázky vyrobených obrázků k písním, říkadlům a tanečkům. K diplomové práci je přiloženo DVD "Zpíváme si s písničkami``.. -- Abstrakt: My Thesis is about new activities in the subject of Musical and dance education of pupils with hard mental retardation and with child autism diagnosis. It is focused on children's care in school or domestic environment. The Thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part the following terms are defined: Mental retardation, Down syndrome, Autism, Combined handicap. Part of my Thesis is dedicated to characteristics of individual education plan and Rehabilitation education plan. I am referring to the necessary cooperation between the pedagogue and family and to rules necessary for children's care. I am presenting here the subject Musical and dance education and I am also describing the content of this subject. In practical part new musical exercise activities are introduced. I am describing methods used and research plan. I am also defining tasks and hypothesis. With assistance of spreadsheets and graphs' I am trying to determine the memory capacity of children in particular periods. Parts of my Thesis are pictures of education and samples of pictures made for different songs, rhymes and dancing. To Thesis is attached DVD `We singing with the songs".
    Ježil, Petr, 1951-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    speciální pedagogika. hudebně-pohybová výchova. Downův syndrom. mentální retardace. autismus. autismus. mentální retardace. strukturované učení. Hudební a pohybová výchova. Autism. mental retardation. struktured teacher. Music and dance education. diplomové práce
    [793.3:78]:37.016. 376. 616.899-056.7. 616.899. 616.89-008.45. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.