Počet záznamů: 1  

Program Podpora vzdělávání jako nástroj boje proti sociální exkluzi

  1. S-BP 3880
    Vlková, Martina, 1986-
    Program Podpora vzdělávání jako nástroj boje proti sociální exkluzi [rukopis] / The programme Support education like tool battle against social exclusion / Martina Vlková. -- 2008. -- 48 l. -- Lic. smlouva. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce s názvem ,, Program Podpora vzdělávání jako nástroj boje proti sociální exkluzi`` je zaměřena na program sociální integrace společnosti Člověk v tísni, o.p.s., který se svou činností snaží zmírnit rizika či příčiny sociální exkluze. Pomocí rozhovorů s klienty a koordinátorem programu Podpora vzdělávání v Ústí nad Labem si klade za cíl analyzovat proces získávání klientů do programu Podpora vzdělávání, včetně motivace klientů a jejich očekávání, spojenými se vstupem do programu. Ze zpracovaných analýz vyplynulo, že nejčastějším způsobem, jak se klienti dozvěděli o programu, bylo prostřednictvím příbuzných či sousedů ze stejné lokality a následně pak od terénních sociálních pracovníků a školy. Z rozhovorů bylo zjištěno, že motivace a očekávání klientů můžeme zařadit do dvou rovin. První se zaměřuje na přítomnost, protože je nutná intervence doučování kvůli špatnému prospěchu dítěte. Druhá směřuje do budoucnosti dítěte, kdy rodiče přemýšlejí o dalším studiu svého potomka. Nicméně analýza upozornila na problematické body týkajících se představ koordinátora a samotné organizace, jakým směrem by se měl program ubírat. Souhlasím s koordinátorem, že by se program měl více specializovat na asistenci rodičů, kteří mají problémy komunikovat se školní institucí. Perspektivu vidím také v posílení propagace programu prostřednictvím školy (hlavně pomocí jednotlivých učitelů).. -- Abstrakt: Summary This bachelor work named "Program Support of education as an instrument of a fight against social exclusion`` is based on a programme of social integration by the Člověk v tísni organisation, that tries to reduce risks or sources of social exclusion. By means of interviews with clients and a coordinator of the programme "Support of education in ÚL`` it proposes to analyse the process of clients gathering for the programme "Support of education``, including the motivation of clients and their expectations connected with entering of the programme. It emerged from the processed analyses that the most common way for clients to learn about the programme was through their relatives or neighbors from the same locality and then from field social workers and from school. It was found out through the interviews that motivation and expectations of the clients can be divided into two levels. The first one targets the present time as the intervention of remedial classes due to bad school results is needed. The second one targets child's future as parents think of further studies of their offspring. Nevertheless analysis alerted sticking points regarding imaginings of coordinator and the organisation itself about which way the programme should be heading. I agree with the coordinator that the programme should specialize more in assistance of those parents who have problems to communicate with educational institution. I also see future in intensifying of programme's advertising through school (mainly through individual teachers).
    Michelová, Radka, 1972-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
    sociální vyloučení - Ústí nad Labem (Česko). Romové - Ústí nad Labem (Česko). dobrovolníci. programy a projekty. sociální exkluze. sociálně vyloučené lokality. programy sociální integrace. social exclusion. social exclusion location. programs social integration. bakalářské práce
    005.591. 364-43-027.556. 364-786. (437.315). (=214.58). 364.624.4

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.