Počet záznamů: 1  

Lemur kata - téma environmentálního výukového programu pro žáky úrovně ISCED

  1. Údaje o názvuLemur kata - téma environmentálního výukového programu pro žáky úrovně ISCED [rukopis] / Nikola Dolenská
    Další variantní názvyLEMUR KATA - TÉMA ENVIRONMENTÁLNÍHO VÝUKOVÉHO PROGRAMU PRO ŽÁKY ÚROVNĚ ISCED 2
    Osobní jméno Dolenská, Nikola, 1998- (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2025
    Fyz.popis109 l. (36 859 znaků) : il., mapy, grafy, schémata, tab. + 1 mapa ke složení Madagaskaru se čtením s porozuměním k mapě, 2 pracovní listy (do školy, do zoo), 1 list k etologii s klíčem chování lemura kata, 1 prezentace ke školní části
    PoznámkyOponent Markéta Gloneková. Ved. práce Silvie Svobodová
    AbstraktZoologická zahrada je místem určeným k poznávání, vzdělávání, zkoumání a zamýšlení se nad jednotlivými živočišnými druhy. Práce v takto bohaté lokalitě je skvělá k přiblížení daného živočicha žákům, kteří poznají zvíře z jiné stránky, která ve škole ani není k dispozici. Je zde prosto pro rozvíjení kompetencí žáků v rámci rámcového vzdělávacího retikula. Diplomová práce pojednává o exkurzi do zoologické zahrady jako o jedné z metod realizovatelné v edukačně výchovném procesu. Zabývá se didaktikou a realizací na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletého gymnázia. Exkurze byly zaměřené na vzdělávání a etologický výzkum v terénu zoologické zahrady, hodnocení ubikace samotných lemurů kata a práci s mapami a ve skupinách. Cílem práce je vytvořit vzdělávací program zaměřený na lemury kata, uskutečnit ho a vyhodnotit pomocí didaktických testů. Žáci vyplňovali pretest pro zjištění znalostí o lemurovi kata před absolvováním programu. Následně vyplňovali do jednoho týdne po absolvování programu posttest. Odpovědi obou testů se srovnávaly a pomocí statistických testů se zjišťovalo zlepšení, či zhoršení znalostí. Mimo znalosti se porovnávaly i postoje vůči přírodě a také lemurovi kata. Z výsledků testů nakonec vyplynul významný posun žáků ve znalostní oblasti, ale minimální či žádný posun v environmentálních postojích. Je zajímavé, že úlohy hodnocené jako nejtěžší byly hodnocené i jako nejvíce zábavné. Samotné aktivity byly žáky i učiteli kladně hodnoceny, stejně tak samotný pobyt mimo školní lavice.
    The zoo is a place designed for discovery, education, research and reflection on individual animal species. Working in such a ressource-rich environment is great for introducing a given animal to students, who get to know the animal from a different side that is not even available at school. It is here that students can develop thein competencies within the framework of the educational reticulum. The diploma thesis discusses an excursion to the zoo as one of the methods that can be implemented in the educational process. It deals with didactics and implementation at the 2nd level of elementary school and the corresponding grades of multi-year grammar school. The excursions were focused on education and ethological research in the zoo's field, evaluating the habitat of the ring-tailed lemurs themselves, and working with maps and in groups. The aim of the thesis is to create an educational program for ring-tailed lemurs, implement it and evaluate it using didactic tests. Students completed a pretest to determine thein knowledge about the ring-tailed lemur efore completing the program. Subsequently, students completed a posttet within one week of completing the program. The answers to both tests were compared and statistical tests were used to determine the improvement or deterioration of knowledge. In addition to knowledge, attitudes towards nature and towards the ring-tailed lemur were also compared. The test results ultimately showed a significant shift in the pupils' knowledge area, but minimal or no shift in environmental attitudes. It is interesting that the tasks assessed as the most difficult were also assessed as the most fun. The activities themselves were positively assessed by pupils and teachers, as was the stay outsider the school itself.
    Dal.odpovědnost Gloneková, Markéta, 1997 - (oponent)
    Svobodová, Silvie, 1997 - (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra biologie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla environmentální program * chov lemurů * lemur kata * terénní výuka * zoologická zahrada * environmental program * field education * lemur breeding * ringtailed lemur * zoo
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00199093
    Druh dok.Vysokoškolské práce

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.