Počet záznamů: 1
Tvorba scénářů pro simulační výuku zdravotnických záchranářů
- Schwarz, Teodor, 2003-
Tvorba scénářů pro simulační výuku zdravotnických záchranářů [rukopis] / Teodor Schwarz. -- 2025. -- 57 l. (96 838 znaků) : schémata, tab. -- Oponent Nela Kubová. -- Ved. práce Patrik Christian Cmorej. -- Abstrakt: Zvyšování kvality výuky v zdravotnických i lékařských oborů je prioritou moderního školství. Jednou z metod, která v posledních letech nabírá na popularitě v pregraduálním i postgraduálním vzdělávání, je simulační výuka. Se zvyšující se dostupností pomůcek, zkušeností a personálu se stává dostupnou a pravidelnou součástí vzdělávání v organizacích a na univerzitách. Bakalářská práce se zaobírá možnostmi simulační výuky a poskytuje modelové situace, které jsou připravené k zařazení do vzdělávacího procesu. Primárním cílem práce bylo vytvoření 4 simulačních scénářů pro potřeby studijního programu zdravotnické záchranářství. Konkrétní situace byly zvoleny cíleně, se zaměřením na problémové, ale i běžné situace při poskytování péče. Sekundárním cílem bylo také poskytnutí zdrojů k tvorbě efektivních a přínosných simulačních situací. Pomocí rešerše zdrojů práce poskytuje úvod do terminologie simulací v medicíně, metody výuky a postupy k maximalizaci přínosu simulace. Práce představuje 4 konkrétní scénáře vytvořené s možností okamžitého implementování do procesu vzdělávání. Ke scénářům poskytuje kompletní teoretický podklad v kombinaci s možnostmi vyhodnocení a doručení zpětné vazby studentům. Simulační výuka se stává klíčovou součástí vzdělávání zdravotnických pracovníků. Její přínos je dlouhodobě ověřen na podkladu objektivních výsledků, ale i osobní zkušenosti studentů i lektorů. Pro potřeby zvýšení kvality vzdělávání je implementace a pravidelné využití simulace klíčové.. -- Abstrakt: Quality improvement in medical education has become one of the key targets of modern medical education. One of the methods used in recent years, which has gained significant popularity in both university and work settings, is simulation medicine. Some of the responsible factors are the accessibility of quality simulators, experienced facilitators, and the drive for safe healthcare. Thanks to these factors, simulation medicine has become an integral part of modern education. This bachelor's thesis aims to provide a basic understanding of simulation medicine, parts needed for effective simulation, and links readers to sources in discussed topics. The main goal of the thesis was to create 4 simulation scenarios targeted at paramedic students. The selection of the simulation topic was intentional. Scenarios chosen aim to prepare participants for critical situations and for day-to-day tasks needed for effective and safe patient care. Methods used as keystones in development are based on a literature review of integral parts for effective simulation, manpower needed, and a modified scenario framework based on trusted methodology. The thesis aims to provide ready-to-be-used scenarios consisting of a theoretical framework and methods of feedback. The use of simulation in education has become a crucial part of medical education. The impact of simulation is long-lasting and valued as positive by both students and facilitators. The implementation and effective use of simulation medicine are crucial for organizations striving to deliver better, safer care, and universities aiming to enhance quality.
Kubová, Nela, 1997 -. Cmorej, Patrik Christian, 1997 -. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra záchranářství a radiologie
simulační medicína. zdravotnické záchranářství. scénáře. zvýšení kvality. pregraduální vzdělávání. simulation medicine. paramedic. paramedicine. quality improvement. pregraduate education. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1