Počet záznamů: 1  

Role sociálních medií v public relations zdravotnických záchranných služeb v ČR

  1. Voleník, Prokop, 1979-
    Role sociálních medií v public relations zdravotnických záchranných služeb v ČR [rukopis] / Prokop Voleník. -- 2025. -- 47 s + 4 s příloh : grafy, tab. -- Oponent Michaela Jánská. -- Ved. práce Patrik Christian Cmorej. -- Abstrakt: Úvod: Diplomová práce se zabývá rolí sociálních médií a jejich vlivem v oblasti public relations zdravotnických záchranných služeb v ČR. Teoretická část se věnuje nejen popisu vzniku a rozvoje oboru public relations, ale také se zaměřuje na využití sociálních médií jako strategického nástroje pro vytváření pozitivního public relations. Cílem práce je retrospektivní kvantitativní výzkum zaměřený na obsah zveřejněných příspěvků prostřednictvím oficiálních profilů krajských zdravotnických záchranných služeb České republiky na sociální síti Facebook v roce 2024. Metodika: Jedná se o retrospektivní analýzu dat získaných ze sociálních sítí (facebook) zdravotnických záchranných služeb, které byly analyzovány z pohledu obsahu příspěvků - informační, zásahové, edukační a vyhodnocena pomocí metriky Engagement Rate per Post a Engagement per Post. Data byla analyzována deskriptivními a korelačními metodami. Výsledky: Výzkumným souborem v rámci diplomové práce byl celkový počet 2215 zveřejněných příspěvků v roce 2024 prostřednictvím 14 oficiálních profilů zdravotnických záchranných služeb. Metoda deskriptivní analýzy prokázala nejvyšší průměrnou míru zapojení u zásahových příspěvků s hodnotou 3% E-Rate, následované příspěvky informačního charakteru s výsledným 2,1% E-Rate. Příspěvky s edukačním obsahem dosáhly pouze 1,7% E-Rate. V rámci deskriptivní analýzy byl zjištěn nejvyšší počet zveřejněných příspěvků v měsíci květnu s počtem 245 příspěvků. Nejvíce příspěvků publikovala ve sledovaném období ZZS Moravskoslezského kraje s celkovým počtem 293 příspěvků. V rámci korelační analýzy výzkum zjistil především silnou míru zapojení a počet interakcí zejména zásahových příspěvků s výsledným korelačním koeficintem s hodnotou r = 0,76. Tato metrika dále prokázala vzájemnou korelaci mezi zásahovými a edukačními příspěvky, kdy výsledek r = 0,73 ukazuje společné rysy strategií komunikace, které vedou k vyšší efektivitě v obou kategoriích. Závěr: Diplomová práce prokazuje míru efektivity jednotlivých typů obsahu včetně porovnání se zahraničními studiemi a doporučeními pro využití sociálních sítí, zejména platformou Facebook pro zvýšení efektivity strategické komunikace krajských zdravotnických záchranných služeb České republiky.. -- Abstrakt: Introduction: This thesis examines the role of social media and its impact on public relations within regional emergency medical services in the Czech Republic. The theoretical part focuses not only on the origins and development of the field of public relations but also on the use of social media as a strategic tool for creating positive public relations. The aim of the thesis is a retrospective quantitative research focused on the content of posts published through the official Facebook profiles of regional emergency medical services in the Czech Republic during the year 2024. Methodology: This is a retrospective analysis of data obtained from the Facebook profiles of emergency medical services, analyzing the content of the postscategorized as informational, operational, and educationaland evaluated using the metrics Engagement Rate per Post and Engagement per Post. The data were analyzed using descriptive and correlation methods. Results: The research sample consisted of a total of 2,215 posts published in 2024 across 14 official profiles of emergency medical services. Descriptive analysis revealed the highest average engagement rate in operational posts, reaching an E-Rate of 3%, followed by informational posts with a resulting E-Rate of 2.1%. Posts with educational content reached only a 1.7% E-Rate. The highest number of posts was recorded in May, with 245 posts published. The Moravian-Silesian Regional EMS published the most posts during the monitored period, with a total of 293 posts. Correlation analysis revealed a strong engagement rate and number of interactions particularly in operational posts, with a resulting correlation coefficient of r = 0.76. Furthermore, the analysis showed a mutual correlation between operational and educational posts, with a result of r = 0.73, indicating shared features in communication strategies that lead to higher effectiveness in both categories. Conclusion: The thesis demonstrates the effectiveness of different content types, including comparisons with international studies and provides recommendations for the use of social mediaparticularly Facebookas a tool for enhancing strategic communication among regional emergency medical services in the Czech Republic.
    Jánská, Michaela. Cmorej, Patrik Christian, 1997 -. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra specifických zdravotnických disciplín
    Komunikace. korelace. obsah. příspěvek. public relations. sociální média. strategie. veřejné mínění. Communication. correlation. content. post. public relations. social media. strategy. public opinion. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.