Počet záznamů: 1
Implementace Daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let
Údaje o názvu Implementace Daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let [rukopis] / Nikola Zahrádková Další variantní názvy Implementace daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let Osobní jméno Zahrádková, Nikola, 2001- (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2025 Fyz.popis 75 l. (126056 znaků) : tab. Poznámky Oponent Barbora Lanková. Ved. práce Petr Kovařík Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá využitím prvků daltonského plánu jako inovativní pedagogickou metodou, která klade důraz na samostatnost, volnost (svobodu, zodpovědnost) a spolupráci mezi dětmi. V teoretické části práce je podrobně popsán historický vývoj daltonského plánu, jeho hlavní principy a cíle, a dále se zaměřuje na srovnání daltonského plánu s jinými alternativními vzdělávacími přístupy, jako jsou Montessori, Waldorf a další. Praktická část bude zaměřena na aplikaci daltonského plánu v mateřské škole s důrazem na rozvoj samostatnosti u dětí ve věku od tří do čtyř let. Výzkum bude prováděn prostřednictvím přímého pozorování po dobu 2-3 měsíců a analýzy aktivit, které podporují samostatné učení u dětí tohoto věku. V závěru práce budou v souladu s výsledky pozorování shrnuta praktická doporučení pro pedagogy v mateřských školách a pro rodiče, kteří chtějí podpořit autonomii a sebeřízení u dětí již od raného věku. This bachelor thesis deals with the use of elements of the Dalton Plan as an innovative pedagogical method that emphasizes independence, freedom (freedom, responsibility) and cooperation between children. The theoretical part of the thesis describes in detail the historical development of the Dalton Plan, its main principles and goals, and also focuses on the comparison of the Dalton Plan with other alternative educational approaches, such as Montessori, Waldorf and others. The practical part will focus on the application of the Dalton Plan in kindergarten, with an emphasis on the development of independence in children aged three to four years. The research will be conducted through direct observation for 2-3 months and analysis of activities that promote independent learning in children of this age. At the end of the thesis, in accordance with the results of observations, practical recommendations for kindergarten teachers and for parents who want to support autonomy and self-management in children from an early age will be summarized. Dal.odpovědnost Lanková, Barbora (oponent)
Kovařík, Petr (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla daltonský plán * mateřská škola * alternativní vzdělávání * vývoj dítěte * učitel * rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání * dalton plan * kindergarten * alternative education * child development * teacher * Framework Educational Program for Pre-school Education Forma, žánr bakalářské práce MDT (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197570 Druh dok. Vysokoškolské práce
Počet záznamů: 1