Počet záznamů: 1  

Návrh na propagační strategii Ústeckého kraje na Instagramu

  1. Údaje o názvuNávrh na propagační strategii Ústeckého kraje na Instagramu [rukopis] / Tereza Mastíková
    Osobní jméno Mastíková, Tereza, 1999- (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2025
    Fyz.popis108 l.
    PoznámkyVed. práce Marta Žambochová. Oponent Lucie Povolná
    AbstraktExistují velké rozdíly v turistické poptávce mezi kraji i navzdory tomu, že mají podobné turistické charakteristiky. Primárním cílem pro kraje je získání konkurenční výhody, která může zahrnovat zajímavé turistické atrakce či atraktivní sociální sítě. Mnoho studií proto zdůrazňuje význam budování hodnoty značky destinace. Cílem této práce bylo vytvořit návrh na propagační strategii Ústeckého kraje na sociální síti Instagram. Výzkum se zaměřil na generaci Z a mileniály z České republiky, kteří představují významnou demografickou skupinu a zároveň tvoří klíčový segment cestovního ruchu. Prostřednictvím analýzy elektronického dotazníkového šetření bylo zkoumáno povědomí o stávajícím Instagramovém profilu Ústeckého kraje a také to, do jaké míry si lidé vybírají cestovní destinace na základě Instagramu a jaké faktory je při výběru ovlivňují. Dále byly identifikovány preference uživatelů ohledně obsahu a komunikace na Instagramu. Výsledná data z dotazníkového šetření byla analyzována pomocí vhodných statistických metod, jako je Kruskal-Wallisův test, Friedmanova ANOVA, Wilcoxonův test a korelační analýza. Zjištění ukázala, že povědomí o Instagramovém profilu Ústeckého kraje je mezi uživateli velmi nízké, zároveň potvrdila vliv Instagramu na rozhodování o návštěvě destinace. Výsledky naznačují, že největší vliv na rozhodování o cestování do Ústeckého kraje by mělo sdílení tipů na výlety a set-jetting. Rozdíly v preferencích mezi generacemi Z a Y byly minimální, což umožnilo vytvoření jednotné propagační strategie. Výsledky této práce poskytují konkrétní doporučení pro správu Instagramového profilu Ústeckého kraje na základě analýzy preferencí zmíněných generací, což může pomoci efektivněji oslovit nové turisty. Současně výsledky práce mohou být cenným zdrojem informací i pro další kraje v České republice.
    Significant differences exist in tourism demand among regions, despite having similar tourism characteristics. The primary goal for regions is to gain a competitive advantage, which may include attractive tourist attractions or engaging social media presence. Many studies, therefore, emphasize the importance of building destination brand value. The aim of this study was to develop a promotional strategy for the Ústí nad Labem Region on the social media platform Instagram. The research focused on Generation Z and Millennials from the Czech Republic, as they represent a significant demographic group and a key segment of the tourism industry. Through an analysis of an online questionnaire survey, the study examined awareness of the existing Instagram profile of the Ústí nad Labem Region, the extent to which people choose travel destinations based on Instagram, and the factors influencing their decision-making. Additionally, user preferences regarding content and communication on Instagram were identified. The collected survey data were analyzed using appropriate statistical methods, including the Kruskal-Wallis test, Friedman's ANOVA, Wilcoxon test, and correlation analysis. The findings revealed that awareness of the Ústí nad Labem Region's Instagram profile is very low among users while confirming Instagram's influence on travel decision-making. The results suggest that sharing travel tips and set-jetting would have the greatest impact on encouraging travel to the Ústí nad Labem Region. Differences in preferences between Generations Z and Y were minimal, allowing for the development of a unified promotional strategy. The findings of this study provide specific recommendations for managing the Ústí nad Labem Region's Instagram profile based on the analyzed preferences of the mentioned generations, which could help attract new tourists more effectively. Additionally, the study's results may serve as a valuable source of information for other regions in the Czech Republic.
    Dal.odpovědnost Žambochová, Marta (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Povolná, Lucie (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla online marketing * Instagram * marketing na sociálních sítích * propagační strategie * online marketing * Instagram * social media marketing * promotional strategy
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197541
    Druh dok.Vysokoškolské práce

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.