Počet záznamů: 1  

Práce s nadaným žákem v hodinách matematiky na malotřídní škole

  1. DA 16816
    Kalinová, Lucie, 1989-
    Práce s nadaným žákem v hodinách matematiky na malotřídní škole / Lucie Kalinová. -- 2025. -- 89 listů : ilustrace, schémata. -- Vedoucí práce Miroslava Janečková. -- Oponent Michal Vostrý. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání matematicky nadaných žáků v prostředí malotřídních škol a rozvoj jejich nadání, z pohledu učitelů, kteří v těchto institucích působí a setkali se za svou praxi s matematicky nadanými jedinci. Text práce je standardně členěn na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část charakterizuje malotřídní školy, vymezuje základní pojmy v oboru nadání a matematického nadání. Práce je zaměřena na žáky 1. stupně základních škol. Část empirická je realizována pomocí kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen hloubkový, polostrukturovaný rozhovor. Respondenti výzkumu byli učitelé a ředitelé malotřídních škol, kteří se během své praxe setkali s matematicky nadanými žáky a mají tedy zkušenosti se vzděláváním těchto dětí. Závěrečná část práce bude věnována zhodnocení možností rozvoje matematicky nadaných žáků na malotřídních školách a bude obsahovat doporučení pro efektivní vzdělávání a rozvoj nadaných jedinců v budoucnu.. -- Abstrakt: The thesis focuses on the education of mathematical giftedness pupils in the environment of small schools and the development of their gifted, from the perspective of teachers who work in these institutions and have encountered mathematical giftedness individuals during their practice. The text of the thesis is standardly divided into a theoretical part and an empirical part. The theoretical part characterizes small class schools, defines the basic concepts in the field of giftedness and mathematical giftedness. The thesis focuses on pupils of the first grade of primary schools. The empirical part is carried out through qualitative research. As research method, was chosen in-depth, semi-structured interview. The respondents of the research were teachers and school directors of small-grade schools who have encountered mathematical giftedness pupils during their practice and therefore have experience in educating these children. The concluding part of the thesis will be devoted to the evaluating of the possibilities for the development of mathematical giftedness pupils in small class schools and will include recommendations for the effective education and development of gifted individuals in the future.
    Janečková, Miroslava. Vostrý, Michal. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    matematický talent. talentované děti. malotřídní škola. matematické nadání. nadaný žák. rozvoj nadání. small school with composite classes. mathematical giftedness. gifted pupil. development of gifted. diplomové práce
    159.928.23:51. 316.346.32-053.2-056.45. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.