Počet záznamů: 1  

Volnočasové vizuální projevy adolescentů v digitálních médiích a jejich možné využití ve školním vzdělávání

  1. Údaje o názvuVolnočasové vizuální projevy adolescentů v digitálních médiích a jejich možné využití ve školním vzdělávání / Tereza Richterová
    Osobní jméno Richterová, Tereza, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis98, 6 listů : ilustrace, grafy + 1 CD
    PoznámkyVedoucí práce Jaroslav Vančát
    AbstraktDisertační práce "Volnočasové vizuální projevy adolescentů v digitálních médiích a jejich možné využití ve školním vzdělávání" přináší vhled do vizuální kultury sociálních bublin adolescentů věkového rozpětí 11-15 let. Popisuje základní i dílčí (specifické) rysy a charakter volnočasových vizuálních projevů, kterými se prezentují na internetu. Kombinovaný výzkumný design zahrnuje anonymní dotazníkové šetření (302 žáků) a hloubkový výzkumný rozhovor s adolescenty (5 osob) nad jejich tvorbou. Součástí je také úzce zaměřená případová studie, která vznikla na základě pětileté spolupráce s jednou dívkou z náctiletých respondentů. Výsledky odhalují motivace náctiletých k tvorbě, vzory a přístup k vizuálním projevům. Kvalitativní část dat je úzce provázaná s vizuální podobou a technickým zpracováním tvorby adolescentů. Data kvantitativního charakteru odhalují škály používaných nástrojů a účinnost a užitečnost předmětu výtvarná výchova (nebo podobných) z pohledu žáků. Celková problematika je zasazena do teoretického i praktického rámce a klade si za cíl zjištěnými výsledky podpořit snahy pedagogů o aktuálnost výtvarné výchovy. Významná část disertační práce vznikla v rámci výzkumného projektu "Vizuální projevy teenagerů na sociálních sítích a jejich možné využití ve školním vzdělávání", který byl realizován za podpory studentské grantové soutěže na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (číslo projektu UJEP-SGS-2021-43-008-2).
    The dissertation titled "Leisure Visual Expressions of Adolescents in Digital Media and Their Possible Use in School Education" provides insight into the visual culture of the social bubbles of adolescents aged 11-15. It describes the basic and specific characteristics and nature of the leisure visual expressions through which they present themselves on the internet. The combined research design includes an anonymous questionnaire survey (302 students) and in-depth research interviews with adolescents (5 individuals) about their creations. It also includes a narrowly focused case study based on a five-year collaboration with one girl from the teenage respondents. The results reveal the motivations of teenagers for their creations, their role models, and their approach to visual expressions. The qualitative part of the data is closely linked to the visual appearance and technical processing of adolescents' creations. Quantitative data reveal the range of tools used and the effectiveness and usefulness of the subject of art education (or similar subjects) from the students' perspective. The overall issue is set within both theoretical and practical frameworks, aiming to support teachers' efforts to keep art education relevant based on the findings obtained. A significant part of the dissertation was developed within the research project "Visual Expressions of Teenagers on Social Networks and Their Possible Use in School Education," supported by the student grant competition at the University of J. E. Purkyně in Ústí nad Labem (project number UJEP-SGS-2021-43-008-2).
    Dal.odpovědnost Vančát, Jaroslav (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla vizuální gramotnost * výtvarná výchova
    Předmět.hesla Volnočasová tvorba adolescentů * vizuální a audiovizuální projev * vizuálně obrazné vyjádření * výtvarný výraz * dětský výtvarný projev * tvorba * nové technologie * vizuální gramotnost * výtvarná výchova * internet * online sociální sítě * sdílení příspěvků * vizuální komunikace * empirický výzkum * analýza a interpretace vizuality * exemplifikace * denotace * exprese * otevřené kódování * sémantický diferenciál * sebepojetí * sebeprezentace * Leisure-time creation of adolescents * visual and audiovisual expression * visually figurative representation * artistic expression * children's artistic expression * creation * new technologies * visual literacy * art education * internet * online social networks * sharing posts * visual communication * empirical research * analysis and interpretation of visuality * exemplification * denotation * expression * open coding * semantic differential * self-concept * self-presentation
    Forma, žánr disertace
    Konspekt72/76 - Výtvarné umění
    MDT159.931:159.937 * 72/76:37.016 * (043.3)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00196054
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    Název souboruStaženoVelikostKomentář
    Richterova+(Vostova)+T._text+disertacni+prace+s+prilohami.pdf07.5 MB
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DB 2003300073741sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.