Počet záznamů: 1
Vliv sociálních médií v porodní asistenci
- Miletičová, Tereza, 2001-
Vliv sociálních médií v porodní asistenci [rukopis] / Tereza Miletičová. -- 2024. -- 70 l. + 5 l. příloh : grafy, tab. -- Ved. práce Eva Šalanská. -- Oponent Kamila Bitalová. -- Abstrakt: Úvod: Bakalářská práce se zaměřuje na vliv sociálních médií v porodní asistenci. Za sociální média se označují online platformy, které umožňují vytvářet a sdílet jakýkoliv obsah ve virtuálních komunitách. V porodní asistenci mohou mít velký význam a vliv na ženy, které mají přístup k široké škále informací. Pro porodní asistentky může být vysoká dostupnost informací velmi problematická, ale i značně výhodná. Cíl: Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv mají informace získané prostřednictvím sociálních médií na těhotné ženy a mateřství. Metodika: K vyhodnocení sloužil polostrukturovaný dotazník, který se skládal z 22 otázek. Dotazník byl určen těhotným ženám od 20. týdne těhotenství až do porodu. Respondentky byly osloveny prostřednictvím online platformy. Dále jsem požádala porodní asistentky pomocí sociálních sítí, aby publikovaly dotazník na osobních profilech. Sběr dat byl uskutečněn od 10. 11. 2023 do 25. 2. 2024. Do průzkumného šetření se zapojilo celkem 575 respondentek. Data byla vyhodnocena pomocí popisné statistiky. Výsledky: Ze zjištěných dat vyplývá, že sociální média jako zdroj informací pro těhotné prokazují pozitivní vlivy na jejich psychické zdraví, jako například, že většina žen uváděla sociální sítě jako kladný zdroj pro vyhledávání informací. Přesto sociální sítě nenahradí přímý kontakt se zdravotnickým personálem. Sociální média mají do budoucna velký potenciál pro ošetřovatelství v oblasti edukace, vzdělání a poskytování zdravotní péče. Mohou být základem pro digitalizaci ve zdravotnictví a porodní asistenci. Závěr: Přestože se sociální média prokázaly jako kladný zdroj informací pro těhotné, přináší rizika spojené s šířením dezinformací, kvůli kterým musí být ženy obezřetné. Důležité je podotknout, že online formou se nenahradí přímý kontakt s klientkou. Přesto mohou být účinným nástrojem pro přenos cenných informací, podporu a edukaci klientky v oblasti prenatální péče, porodu, poporodní péče a mateřství.. -- Abstrakt: Introduction: Bachelor's thesis focuses on the impact of social media in midwifery assistance. Social media refers to online platforms that allow creating and sharing any content within virtual communities. In midwifery assistance, they can have significant importance and influence on women who have access to a wide range of information. For midwives, the high availability of information can be both problematic and significantly advantageous. Aim: The main aim the bachelor thesis was to find out what information pregnat woman most often search for on social networks and on which platforms. Methodology: For evaluation, a semi-structured questionnaire consisting of 22 questions was used. The questionnaire was intended for pregnant women from the 20th week of pregnancy until childbirth. Respondents were approached through an online platform. Additionally, I asked midwives via social networks to publish the questionnaire on their personal profiles. Data collection took place from November 10th, 2023, to February 25th, 2024. A total of 575 respondents participated in the survey. The data was analyzed using descriptive statistics. Results: From the gathered data, it emerges that social media as a source of information for pregnant women demonstrate positive influences on their mental health, such as the majority of women citing social networks as a positive source for seeking information. However, social networks will not replace direct contact with healthcare professionals. Social media have significant potential for nursing in the areas of education, training, and healthcare provision in the future. They can form the basis for digitization in healthcare and childbirth assistance. Conclusion: Although social media has proven to be a positive source of information for pregnant women, it brings risks associated with the spread of misinformation, which require women to be cautious. It is important to note that online communication cannot replace direct contact with the client. However, they can still be an effective tool for conveying valuable information, providing support, and educating clients in the areas of prenatal care, childbirth, postpartum care, and motherhood.
Šalanská, Eva. Bitalová, Kamila. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra porodní asistence a specifických disciplín
Sociální sítě. informovanost. těhotenství. mateřství. Social networks. information. pregnancy. maternity. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1