Počet záznamů: 1  

Komparativní analýza úloh didaktického testu Zeměpisné olympiády kategorie C v letech 2018-2022

  1. Kroutilová, Kateřina, 2000-
    Komparativní analýza úloh didaktického testu Zeměpisné olympiády kategorie C v letech 2018-2022 [rukopis] / Kateřina Kroutilová. -- 2024. -- 82 l. (128 423 znaků) : il., grafy, schémata, tab. + 1 Excel soubor. -- Oponent Silvie Kučerová. -- Ved. práce Petr Trahorsch. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá analýzou úloh didaktického testu Zeměpisné olympiády kategorie C v letech 2018-2022 s důrazem na typologii úloh, kognitivní náročnost, koncept prostoru a použití nástrojů reprezentací. Teoretická část popisuje fungování, strukturu a význam Zeměpisné olympiády, mezinárodní zeměpisné soutěže, nadané žáky a klasifikaci učebních úloh. Experimentální část zahrnuje výpočet reliability analyzovaných dat pomocí metody Cohenova kappa a odpovědi na vymezené výzkumné otázky. Hlavním přínosem této diplomové práce je představení závislosti typologie úloh a použití nástrojů reprezentací na kognitivní náročnost úloh Zeměpisné olympiády. Typ úlohy ani nástroje reprezentací přímo neovlivňují kognitivní náročnost, avšak s novějšími ročníky soutěže kognitivní náročnost roste.. -- Abstrakt: The thesis deals with the analysis of the tasks of the didactic test of the Geography Olympiad category C in 2018-2022 with emphasis on the typology of tasks, cognitive demand, the conpcet of space and the use of tools of representations. The theoretical part describes the functioning, structure and meaning of the Geography Olympiad, international geography competitions, gifted students and classification of teaching tasks. The experimental part includes calculating the reliability of the analyzed data using Cohen's kappa method and answering the defined research questions. The main contribution of this thesis is the presentation of the dependence of task typology and the use of representation tools on the cognitive difficulty of the Geography Olympiad tasks. Neither the type of task nor the representation tools directly affect cognitive demand, but cognitive demand increases with newer editions of the competition.
    Kučerová, Silvie, 1982-. Trahorsch, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie
    analýza. Cohenova kappa. typ úlohy. kognitivní náročnost. koncept prostoru. nástroje reprezentací. Zeměpisná olympiáda. analysis. Cohen's kappa. task type. cognitive demand. concept space. tools of representations. Geography Olympiad. diplomové práce
    (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.