Počet záznamů: 1
Ergoterapie u dítěte mladšího školního věku s diagnózou vývojová dysfázie a s vývojová dyspraxie
- Dvořáková, Adéla, 2001-
Ergoterapie u dítěte mladšího školního věku s diagnózou vývojová dysfázie a s vývojová dyspraxie [rukopis] / Adéla Dvořáková. -- 2024. -- 67 l. (93 050) : portréty, grafy, tab. -- Ved. práce Petra Pecharová. -- Oponent Radka Beranová. -- Abstrakt: Úvod: Bakalářská práce vystihuje podstatu ergoterapeutické intervence u vývojové dysfázie a vývojové dyspraxie. Cíl: Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku vývojové dysfázie a vývojové dyspraxie u dítěte mladšího školního věku. Metodika: Teoretická část se zabývá etiologií, diagnostikou, rozdělením, projevy, terapeutickými možnostmi a prognózou u diagnózy vývojové dysfázie, vývojové dyspraxie a dysortografie. Náplní praktické části je intervence s konkrétní klientkou - studium anamnézy, provedení vstupního vyšetření, sestavení krátkodobého ergoterapeutického plánu, popis vlastních terapií a navrhnutí dlouhodobého ergoterapeutického plánu. Terapie byly zaměřeny na hrubou a jemnou motoriku, stability, pohybu na labilních plochách, úchop a rozvoj matematických, komunikačních schopností a soběstačnosti v rámci ADL. Dále následuje shrnutí práce s klientkou, zhodnocení dosažených cílů terapie a další prognóza. Výsledky: Ukázaly pozitivní vliv ergoterapeutické intervence u dítěte mladšího školního věku a přesnost standardizovaných testů. Závěr: Zlepšení funkčního stavu klientky s využitím ergoterapeutické intervence.. -- Abstrakt: Introduction: The bachelor's thesis describes the essence of occupational therapy intervention in developmental dysphasia and dyspraxia. Objective: The objective of this bachelor's thesis is to approach the issue of developmental dysphasia and developmental dyspraxia in children of younger school age. Methodology: The theoretical part deals with etiology, diagnosis, distribution, manifestations, therapeutic options and prognosis in the diagnosis of developmental dysphasia, developmental dyspraxia and dysorthography. The content of the practical part is an intervention with a specific client - studying anamnesis, performing an initial examination, drawing up a short term occupational therapy plan, describing one's own therapies and designing a long-term occupational therapy plan. Therapies were focused on gross and fine motor skills, stability, movement on unstable surfaces, grip and the development of mathematical, communication skills and self-sufficiency in ADL. This is followed by a summary of the work with the client, an evaluation of the achieved therapy goals and a further prognosis. Results: They showed a positive effect of occupational therapy intervention in a child of younger school age and the accuracy of standardized tests. Conclusion: Improvement of the client's functional status with the use of occupational therapy intervention.
Pecharová, Petra. Beranová, Radka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ergoterapie
Vývojová dysfázie. vývojová dyspraxie. dysortografie. ergoterapie. dítě mladšího školního věku. Developmental dysphasia. developmental dyspraxia. dysorthography. occupational therapy. a child of younger school age. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1