Počet záznamů: 1  

Artificial intelligence in TEFL

  1. Vorlíčková, Pavla, 2003-
    Artificial intelligence in TEFL [rukopis] / Pavla Vorlíčková. -- 2025. -- 44, iii l. (78 317 znaků) : grafy, tab. -- Ved. práce Jana Pavlíková. -- Oponent Tomáš Mach. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce zkoumá roli umělé inteligence (AI) ve výuce anglického jazyka jako cizího jazyka (TEFL) se zvláštním zaměřením na český vzdělávací kontext. Teoretická část představuje principy TEFL, Společný evropský referenční rámec pro jazyky (SERR) a současné trendy v aplikacích AI ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována nástrojům využívajícím AI, jako jsou chatboti, platformy pro výuku jazyků a systémy pro automatizované hodnocení, a to spolu s jejich přínosy, omezeními a etickými aspekty. Empirická část se skládá ze dvou vzájemně se doplňujících výzkumných komponent. První z nich je dotazníkové šetření mezi studenty bakalářských a magisterských programů na Katedře anglistiky Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, které zjišťuje jejich vnímání, zkušenosti a postoje k využívání AI při výuce jazyků. Druhou částí je kvalitativní analýza vybraných kurzů v systému Moodle v rámci bakalářského programu Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání, zaměřená na identifikaci současné a potenciální integrace nástrojů AI. Z výsledků vyplývá, že ačkoli jsou si studenti vědomi technologií AI a uznávají jejich potenciál při výuce jazyků, jejich skutečné využití v analyzovaných kurzech v Moodle je zatím minimální. Přesto výsledky dotazníku i analýzy kurzů ukazují na jasné možnosti pro integraci AI, zejména v oblasti podpory autonomního učení, tvorby obsahu a formativního hodnocení. Studie uzavírá, že úspěšné začlenění AI do výuky angličtiny vyžaduje strategické plánování, cílené vzdělávání učitelů a jasný rámec zajišťující pedagogicky smysluplnou implementaci.. -- Abstrakt: This bachelor's thesis examines the role of Artificial Intelligence (AI) in Teaching English as a Foreign Language (TEFL), with a particular focus on the Czech educational context. The theoretical section outlines the principles of TEFL, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), and current trends in AI applications in education. Special attention is paid to AI-powered tools such as chatbots, language learning platforms, and automated assessment systems, as well as their benefits, limitations, and ethical considerations. The empirical section consists of two complementary research components. The first is a questionnaire survey conducted among bachelor's and master's students of the Department of English at Jan Evangelista Purkyně University, exploring their perceptions, experiences, and attitudes toward the use of AI in language learning. The second is a qualitative analysis of selected Moodle courses within the bachelor's programme English Language and Literature for Education, aimed at identifying the current and potential integration of AI tools. The results indicate that although students are aware of AI technologies and recognise their potential in language learning, their actual use in the analysed Moodle courses is still minimal. Nevertheless, both the questionnaire and course analysis highlight clear opportunities for AI integration, particularly in supporting autonomous learning, content creation, and formative assessment. The study concludes that successful implementation of AI in English language teaching requires strategic planning, targeted teacher training, and a clear framework to ensure pedagogically meaningful use.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Mach, Tomáš. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    umělá inteligence. TEFL. výuka anglického jazyka. vzdělávací technologie. Moodle. artificial intelligence. TEFL. English language teaching. educational technology. Moodle. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.