Počet záznamů: 1
Využití umělé inteligence při výuce českého jazyka a literatury na 2.stupni základních škol
- Kadeřábková, Hana, 2001-
Využití umělé inteligence při výuce českého jazyka a literatury na 2.stupni základních škol [rukopis] / Hana Kadeřábková. -- 2025. -- 60 l. (70 154 znaků) : noty, grafy. -- Oponent Jan Tlustý. -- Ved. práce Václav Jindráček. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá využitím generativní umělé inteligence (AI) při výuce českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Teoretická část představuje pojem umělé inteligence, principy jejího fungování a aktuální trendy v oblasti generativních modelů, které lze aplikovat ve vzdělávací praxi. Pozornost je věnována také přehledu nástrojů AI vhodných pro podporu výuky a analýze jejich možností i omezení, včetně etických, metodických a technických aspektů. Praktická část zahrnuje návrh ukázkové vyučovací hodiny s využitím AI a dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně, zaměřené na zjištění jejich povědomí, postojů a zkušeností s touto technologií. Výsledky práce mohou sloužit jako inspirace pro pedagogy usilující o inovativní a efektivní začlenění AI do výuky českého jazyka.. -- Abstrakt: The bachelor's thesis deals with the use of generative artificial intelligence (AI) in teaching Czech language and literature at the second level of elementary schools. The theoretical part presents the concept of artificial intelligence, the principles of its functioning and current trends in the field of generative models that can be applied in educational practice. Attention is also paid to an overview of AI tools suitable for teaching support and an analysis of their possibilities and limitations, including ethical, methodological and technical aspects. The practical part includes the design of a sample lesson using AI and a questionnaire survey among second-level students, aimed at determining their awareness, attitudes and experiences with this technology. The results of the work can serve as inspiration for teachers striving for innovative and effective integration of AI into Czech language teaching.
Tlustý, Jan, 1977-. Jindráček, Václav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
umělá inteligence. generativní umělá inteligence. AI ve vzdělávání. 2. stupeň základních škol. český jazyk a literatura. artificial intelligence. generative artificial intelligence. AI in education Lower secondary school. Czech language and literature. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1