Počet záznamů: 1  

Komunikační funkce emotikonů a jejich vliv na percepci textu žáků druhého stupně základní školy

  1. Údaje o názvuKomunikační funkce emotikonů a jejich vliv na percepci textu žáků druhého stupně základní školy / Kristýna Kuvíková
    Osobní jméno Kuvíková, Kristýna, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis60 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Lucie Zušťáková. Oponent Diana Palaščáková
    AbstraktBakalářská práce se zaměřuje na analýzu komunikačních funkcí v digitální komunikaci, konkrétně na používání různých emoji v kontextu běžných každodenních situací u žáků druhého stupně základní školy. Zkoumá jejich schopnost modifikovat emocionální kontext sdělení a jejich dopad na komunikační funkce v rámci digitální komunikace. Teoretická část se věnuje definici komunikačních funkcí, vlivu digitálních technologií a popisuje význam emoji v komunikaci. Výzkumná část práce představuje modelové výpovědi související s používáním emoji, které jsou následně analyzovány na základě ilustrativních komunikačních situací poskytovaných respondenty. Ti demonstrují kontexty, v nichž by danou výpověď doplněnou emoji sami použili. Získaná empirická data jsou následně porovnávána s původním záměrem použití emoji, čímž práce nabízí ucelený vhled do toho, jak vizuální prvky ovlivňují recepci digitálního sdělení a jak mohou modifikovat jeho komunikační funkci.
    This bachelor's thesis focuses on the analysis of communicative functions in digital communication, specifically the use of various emojis in the context of everyday situations among students in the upper grades of primary school. It examines their ability to modify the emotional context of messages and their impact on communicative functions within digital communication. The theoretical part addresses the definition of communicative functions, the influence of digital technologies, and describes the significance of emojis in communication. The research section of the thesis presents model statements related to the use of emojis, which are subsequently analyzed based on illustrative communicative situations provided by the respondents. These respondents demonstrate the contexts in which they would use the statement supplemented with an emoji. The obtained empirical data are then compared with the original intent behind the use of the emoji, providing a comprehensive insight into how visual elements influence the reception of digital messages and how they can modify their communicative function.
    Dal.odpovědnost Zušťáková, Lucie (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Palaščáková, Diana (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla komunikační dovednosti * emodži
    Předmět.hesla Komunikace * vliv emoji * komunikační funkce * dotazník * žáci druhého stupně * Communication * emoji influence * communication function * questionnaire * elementary school pupils
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    MDT316.77:81'42 * 003.628 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197984
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 170233300717023sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.