Počet záznamů: 1
Aplikace restorativního přístupu v prostředí výchovného ústavu
Údaje o názvu Aplikace restorativního přístupu v prostředí výchovného ústavu / Adriana Prečová Osobní jméno Prečová, Adriana, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 55 listů Poznámky Vedoucí práce Jan Hrubeš. Oponent Jan Panocha Abstrakt Bakalářská práce se věnuje možnostem aplikace restorativního přístupu ve výchovném ústavu, konkrétně pak ve Výchovném ústavu, dětském domově se školou, střediskem výchovné péče, základní školou, střední školou a školní jídelnou Kostomlaty pod Milešovkou (dále jen VÚ). Při použití kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů zkoumá možné uplatnění restorativního přístupu přímo ve výchovném ústavu, a to optikou nejen zaměstnanců tohoto ústavu, ale i jednoho dítěte umístěného ve VÚ, a to pro zohlednění různých úhlů pohledu. Dále zkoumá zkušenosti respondentů v oblasti aplikace restorativního přístupu a efektivnost jeho uplatnění. Práce testuje hypotézu, zda takové uplatnění je možné, a zda přináší nebo by mohlo přinášet kladné výsledky. Provedený výzkum prokazuje možnost uplatnění restorativního přístupu ve VÚ. Stávající zjištěná praxe ukazuje, že aplikace takového přístupu je spíše intuitivní, avšak při řádné edukaci zaměstnanců a pochopení přínosů tohoto přístupu dětmi by mohla přinášet kladné výsledky. Práce se rovněž zabývá obecnými otázkami restorativního přístupu jako nástroje k řešení konfliktů v obecné rovině, dále z pohledu historického vývoje a jeho uplatnění mimo oblast trestní justice. Zároveň se práce zaměřuje na problematiku náhradní rodinné péče v ČR, přičemž se zvlášť soustředí na specifika výchovných ústavů. Závěrem práce, na základě zjištěných skutečností, jsou formulována konkrétní doporučení k možnostem aplikace restorativního přístupu ve výchovném ústavu. Limitem provedených zjištění je jejich omezení na jeden konkrétní výchovný ústav. The bachelor thesis examines the possibilities of applying the restorative approach in an educational institution, specifically in the Educational Institute, Children's Home with School, Educational Care Centre, Primary School, Secondary School and School Canteen Kostomlaty pod Milešovkou. Using qualitative research in the form of semi-structured interviews, it explores the potential implementation of the restorative approach directly in the educational institution from multiple perspectives - not only those of the staff, but also that of a child placed in the educational institution. Additionally, the study explores the respondents' experiences in applying the restorative approach and the effectiveness of its application. The thesis tests the hypothesis whether such application is possible and whether it brings or could bring positive results. The research conducted has confirmed the possibility of applying restorative approaches in Educational institute. Existing observed practice shows that the application of such approaches is largely intuitive, but with proper staff education and children's understanding of the benefits of such approaches, their effectiveness could be significantly enhanced. The thesis also looks at the general issues of restorative approaches as a tool for conflict resolution in general, as well as in terms of historical development and its application outside the criminal justice system. At the same time, the thesis focused on the issue of foster family care in the Czech Republic, with a particular focus on the specifics of educational institutions. Based on the findings, the thesis formulates specific recommendations on the possibilities of applying the restorative approach in educational institutions. The limitation of the findings is their restriction to one particular educational institution. Dal.odpovědnost Hrubeš, Jan (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Panocha, Jan (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla výchovné ústavy pro mládež * prevence kriminality * sociální práce Předmět.hesla Kostomlaty pod Milešovkou (Česko) Předmět.hesla Restorativní přístup * výchovný ústav * konflikt * komunita * dítě * rodina * vztahy * Restorative approach * educational institution * conflict * community * child * family * relationships Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb MDT 343.815 * 364-78 * 343.85 * (437.315) * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00196696 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 17300 3300717300 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1