Počet záznamů: 1  

Digitální technologie a jejich využití v mateřské škole

  1. DA 16474
    Vargová, Natálie, 1999-
    Digitální technologie a jejich využití v mateřské škole / Natálie Vargová. -- 2024. -- 65 listů : barevné ilustrace. -- Vedoucí práce Milan Kubiatko. -- Oponent Petr Kovařík. -- Abstrakt: Zavádění digitálních technologií v mateřských školách probíhá ve srovnání s ostatními stupni vzdělávacího procesu pomaleji. Digitální technologie svým způsobem umožňují rozvoj digitální a informační gramotnosti. Pro efektivní podporu těchto dovedností je zásadní zvolit vhodné technologie a pracovat s nimi odpovídajícím způsobem vzhledem k věku a vývojovým potřebám dětí. Cílem práce je prezentování souboru aktivit s vybranými digitálními technologiemi, které se mohou vyskytovat a využívat k výuce nejen v mateřských školách. Vybrané digitální technologie byly prakticky využity během výuky v mateřské škole Paraplíčko v Litvínově. Do výuky byly zařazeny děti od 2 do 6 let. Aktivity byly pečlivě přizpůsobeny věkovým a vývojovým potřebám dětí. V závěru práce jsou navrženy další možnosti rozšíření využití těchto technologií ve výuce a naznačena možnost dalšího směřování práce.. -- Abstrakt: The integration of digital technologies in kindergartens tends to lag behind other levels of education. However, these technologies play a crucial role in fostering digital and information literacy. To effectively nurture these skills, it's important to select the right technologies and implement them in ways that align with the age and developmental needs of young children. This paper aims to showcase a variety of activities that utilize specific digital technologies, which can be applied not only in kindergartens but also in other educational settings. The selected digital tools were actively used in lessons at the Paraplíčko kindergarten in Litvínov, where children aged 2 to 6 participated. Each activity was thoughtfully tailored to suit the children's age and developmental stages. In the conclusion, the paper suggests additional ways to expand the use of these technologies in teaching and outlines potential future directions for this work.
    Kubiatko, Milan. Kovařík, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    předškolní výchova. informační gramotnost. informační a komunikační technologie ve vzdělávání. digitální technologie. informační gramotnost. děti mateřských škol. předškolní výchova. digital technologies. information literacy. kindergarten children. preschool education. bakalářské práce
    373.2. 37.015.31:001.102. 37.01:004. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.