Počet záznamů: 1  

Analýza 3D kinematiky pohybu ve stolním tenise v běžném prostředí a virtuální realitě

  1. DA 15730
    Ptáček, Miroslav, 1983-
    Analýza 3D kinematiky pohybu ve stolním tenise v běžném prostředí a virtuální realitě / Miroslav Ptáček. -- 2024. -- 80 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata. -- Vedoucí práce Martin Škopek. -- Oponent Jitka Vaněčková. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá komparací kinematiky pohybu během provádění vybraných úderů ve stolním tenisu v běžném prostředí a ve virtuální realitě. Cílem práce bylo provést komparaci pohybových vzorců hráčů při provádění forhendových a bekhendových topspinových úderů v běžném a virtuálním prostředí pomocí 3D analýzy pohybu. Pro měření bylo použito technické zařízení Xsens MVN Awinda, VR brýle a robot pro automatické odehrávání míčků. Studie se zúčastnilo 10 hráčů stolního tenisu na vysoké herní úrovni. Z výzkumného šetření byl zjištěn statisticky významný rozdíl v kinematice pohybu dolních končetin při provádění forhendových a bekhendových topspinových úderů v běžném a virtuálním prostředí. Domníváme se, že prostředí virtuální reality by mohlo sloužit především pro začínající hráče pro nácvik techniky základních úderů a jako zábavný prvek v tréninkovém procesu. Bude nutné provést další studie, které by potvrdili výsledky zjištěné v této studii.. -- Abstrakt: This bachelor's thesis deals with the comparison of movement kinematics during the execution of selected strokes in table tennis in a normal environment and in virtual reality. The aim of the study was to compare the movement patterns of players when performing forehand and backhand topspin shots in a normal and virtual environment using 3D motion analysis. Xsens MVN Awinda technical equipment, VR glasses and a robot for automatic playing of balls were used for the measurements. 10 high-level table tennis players participated in the study. From the research investigation, a statistically significant diference was found in the kinematics of the movement of the lower limbs when performing forehand and backhand topspin shots in a normal and virtual environment. We believe that a virtual reality environment could serve primarily for novice players to practice basic hitting techniques and as a fun element in the training process. Further studies will be necessary to confirm the results found in this study.
    Škopek, Martin, 1978-. Vaněčková, Jitka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    stolní tenis. kinematická analýza. stolní tenis. virtuální realita. Xsens MVN Awinda. kinematic analysis. table tennis. virtual reality. Xsens MVN Awinda. bakalářské práce
    796.386. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.