Počet záznamů: 1  
Analýza problémů při edukaci dětí cizinců z pohledu pedagogů
- Údaje o názvu - Analýza problémů při edukaci dětí cizinců z pohledu pedagogů / Dana Válová - Osobní jméno - Válová, Dana, (autor diplomové práce nebo disertace) - Fyz.popis - 102 listů - Poznámky - Oponent Pavel Doulík. Vedoucí práce Ivana Kratochvílová - Abstrakt - Autorka se ve své diplomové práci zabývá otázkou edukace dětí ze třetích zemí z pohledu pedagogů prvního a druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji. V teoretické části jsou zpracovány okruhy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se jedná o aktuální problematiku přistěhovalectví a azylové politiky, problematiku legálního pobytu na území ČR, legislativu týkající se vzdělávání žáků cizinců a podpůrná opatření pro tyto žáky, výuku českého jazyka pro žáky cizince a neznalost českého jazyka ovlivňující vývoj mladšího a staršího školního věku u žáků základních škol, poradenství jak pro školy, tak také pro zákonné zástupce žáků a vzdělávání pedagogů. Součástí teoretické části je i vymezení pojmů, např. pedagogicko-psychologická poradna, migrace a její historie, integrace, překážky v edukaci, neziskové organizace spolupracující s cizinci ze třetích zemí, volný čas dětí cizinců. Praktickou část tvoří výsledky vlastního výzkumného šetření zacílené na analýzu problémů edukace dětí cizinců z pohledu pedagogických pracovníků a pedagogů prvního a druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji. Data jsou získávána prostřednictvím výzkumného šetření realizovaného na vybraných školách v Ústeckém kraji. Vlastní výzkumné šetření probíhá formou polostrukturovaného rozhovoru s přibližně 20 pedagogy, kteří vzdělávají žáky cizince. Jedním z cílů výzkumného šetření je zjištění, jaká podpůrná opatření a specifika vyžaduje práce učitele s žákem ze třetí země. Na základě výzkumného šetření jsou stanoveny konkrétní závěry a doporučení, která mohou být využitelná pro možné zkvalitnění podpory učitelů a dalších pedagogických pracovníků a která by mohla pedagogům pomoci usnadnit práci s žáky cizinci. - The author of the thesis examines the education of children from the third countries from the perspective of teachers at both first and second stages of primary schools in the Ústí Region. The theoretical part covers topics related to the chosen theme, focusing on current issues of immigration and asylum policies, the legal residence status in the Czech Republic, legislation regarding the education of foreign students, and support measures for these students, the teaching of the Czech language to foreign students, the impact of language barriers on the development of students of both first and second stages of primary schools, counselling for schools and legal representatives of students, as well as the education of teachers. The theoretical part also defines various terms, such as pedagogical-psychological counselling centre, migration and its history, integration, obstacles in education, non-profit organizations collaborating with third-country nationals, and the leisure activities of foreign children. The practical part is formed by the results of the author's own research focused on analyzing the issues in educating foreign children from the perspective of educational professionals and teachers at both first and second stages of primary schools in the Ústí Region. The data are obtained through research conducted in selected primary schools in the Ústí Region. The investigation research itself is carried out through semi-structured interviews with approximately 20 teachers who teach foreign students. One of the aims of the research is to find out what support measures and specifics are required for teaching the third country students. On the basis of the research, specific conclusions and recommendations are formulated, which could contribute to enhancing the support provided by teachers and other educational professionals, facilitating their work with foreign students. - Dal.odpovědnost - Doulík, Pavel, 1977- (oponent) 
 Kratochvílová, Ivana, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)- Dal.odpovědnost - Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (udělovatel akademické hodnosti) - Předmět.hesla - integrovaná výchova a vzdělávání * děti cizinců - Předmět.hesla - přistěhovalectví * výuka českého jazyka * poradenství * migrace * azyl * edukace * inkluzívní vzdělávání * immigration * Czech language teaching * migration advice * asylum * education * inclusive education - Forma, žánr - diplomové práce - Konspekt - 37 - Výchova a vzdělávání - MDT - 37.043.2 * 316.346.32-053.2-054.6 * (043)378.2 - Země vyd. - Česko - Jazyk dok. - čeština - URL - https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186111 - Druh dok. - Vysokoškolské práce  - Signatura - Čár.kód - Dislokace - Volný výběr - Info - DA 15554 - 3300715554 - sklad C - pouze prezenčně 
Počet záznamů: 1