Počet záznamů: 1  

Analýza předpokladů pro práci pedagogů s nadanými žáky

  1. Údaje o názvuAnalýza předpokladů pro práci pedagogů s nadanými žáky / Veronika Bauerová
    Osobní jméno Bauerová, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis80 listů : schémata
    PoznámkyOponent Helena Vomáčková. Vedoucí práce Michal Vostrý
    AbstraktDiplomová práce se bude zabývat problematikou připraveností pedagogů pro práci s nadanými žáky. Jejím cílem bude zjistit na vybraném vzorku pedagogů, jaké mají předpoklady pracovat s těmito jedinci v rámci povinného vzdělávání na běžných základních školách. V teoretické části budou popsána zejména základní pojetí, formy a projevy nadání, jeho klady i zápory, včetně charakteristiky jednotlivých typů nadání žáků. Souběžně bude poukázáno na požadavky na práci učitele a školy při rozvoji disponibilit nadaných žáků, na možné problémy a rizika spojená s výukou. Empirická část bude popisovat postup a výsledky kvalitativního výzkumného šetření, kterých se bude účastnit cca 10 vybraných respondentů z běžných základních škol. Data budou získána prostřednictvím rozhovorů s následným axiálním kódováním. Na základě získaných výsledků budou formulovány závěry a doporučení pro praxi.
    The diploma thesis will be focused on the matter of readiness of teachers for a pedagogical work with gifted children. The aim of the thesis will be to detect the prerequisites that a selected sample of teachers has to work with these individuals within compulsory education at mainstream elementary schools. The theoretical part will describe the fundamental concepts, forms and manifestations of talent, its possible advantages and disadvantages, including the characteristics of individual types of talents. Furthermore, the requirements for the work of teachers and schools in the development of availability of gifted children, as well as possible difficulties and risks associated with teaching will be indicated. The empirical part will outline the procedure and results of qualitative research survey in which about 10 respondents from ordinary elementary schools will participate. The data will be obtained through interviews with subsequent axial coding. Based on the results data, conclusions and recommendations for teaching practice will be formulated.
    Dal.odpovědnost Vomáčková, Helena, 1958- (oponent)
    Vostrý, Michal (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla kompetence k učení * talentovaní žáci
    Předmět.hesla nadaný žák * pedagog * základní školy * předpoklady * připravenost * gifted child * teacher * elementary schools * prerequisites * readiness
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.037 * 373.3.011.3-052-056.45 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189181
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 152973300715297sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.