Počet záznamů: 1
Možné faktory ovlivňující úroveň přírodovědné gramotnosti žáků na prvním stupni základní školy
Údaje o názvu Možné faktory ovlivňující úroveň přírodovědné gramotnosti žáků na prvním stupni základní školy / Barbora Lanková Osobní jméno Lanková, Barbora, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 166 listů : schémata Poznámky Školitel práce Ladislav Zilcher Abstrakt Hlavními tématy předkládané disertační práce jsou přírodovědná gramotnost, teorie sociální závislosti a metakognitivní monitorování žáků. Primárním cílem práce je zjistit, do jaké míry výše vybrané faktory ovlivňují úroveň přírodovědné gramotnosti žáků ve 4. a 5. třídách základních škol. Teoretickou část práce bude tvořit rešerše odborné literatury reflektující aktuální ukotvení vybrané problematiky na výzkumném poli. Směrem k naplnění cíle výzkumu bude v empirické části práce pozornost věnována statistickému zpracování a prezentování dat získaných na vybraných základních školách. Data budou primárně získávána za využití uvolněných úloh TIMSS obohacených o záznam soudů jistoty (a), nástroj Social independence scale, který bude před zahájením hlavního výzkumného šetření valadizován pro námi zvolené věkové skupiny (b) a nástroj Epistemic Beliefs About Science určený učitelům (c). V závěrečné části práce budou dané výsledky předkládány v usouvztažnění k soudobým empirickým zjištěním vyplývajících z již realizovaných výzkumů a následně budou formulovány návrhy pro další výzkumná šetření. The main topics of the present dissertation are science literacy, social dependency theory and metacognitive monitoring of students. In this thesis, the primary aim is to determine to what extent the above selected factors influence the level of science literacy of pupils in the 4th and 5th grades of primary schools. Part of the theoretical part of the thesis will consist of a literature search reflecting the current anchoring of the selected issue in the research field. The empirical part of the thesis will focus on the statistical processing and presentation of the data collected in the selected primary schools. The data will be collected primarily using theTIMSS items enriched with the Judgments of Certainty record (a), the Social Independence Scale instrument that will be validated for our selected age groups prior to the main survey (b), and the Epistemic Beliefs About Science instrument for teachers (c). The final part of the thesis will present the given results in relation to current empirical findings resulting from already implemented research and then suggestions for further research investigations will be formulated. Dal.odpovědnost Zilcher, Ladislav (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla přírodovědná gramotnost * přírodovědné vzdělávání * učivo základních škol Předmět.hesla edukace * metakognitivní monitorování * teorie sociální závislosti * epistemické přesvědčení učitelů * education * science literacy * metacognitive monitoring * social independence theory * teacher's epistemic beliefs Forma, žánr disertace Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.015.31:5 * 37.0:5 * 373.3.016 * (043.3) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190983 Druh dok. Vysokoškolské práce Název souboru Staženo Velikost Komentář LANKOVÁ_Barbora_Disertační+práce.pdf 13 2 MB Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DB 155 3300066221 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1