Počet záznamů: 1
Edukativní působení volnočasových aktivit jako prostředek proti závislosti na sociálních sítích
Údaje o názvu Edukativní působení volnočasových aktivit jako prostředek proti závislosti na sociálních sítích / Martina Wolfová Osobní jméno Wolfová, Martina, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 66 listů : grafy Poznámky Oponent Ivana Kratochvílová. Vedoucí práce Vladimír Heger Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na trávení volného času a problematiku závislosti na sociálních sítích. Cílem je zjistit míru závislosti u různých skupin respondentů a porovnat výsledky mezi jedinci, kteří volný čas tráví aktivním způsobem, a těmi, kteří ho tráví pasivním způsobem. Dále se zaměřuje na rozdíly v míře závislosti v souvislosti s pohlavím, věkem a zaměstnaneckým statusem. V teoretické části se věnujeme oblasti volného času, konkrétně jeho funkcím, pedagogice volného času a vlivu zájmového vzdělávání na osobnost dospělých. Tato část se dále zabývá popisem mladé dospělosti, tedy jedinců ve věku 20-30 let. Praktická část se soustředí na samotné výzkumné šetření, kterého se zúčastnilo celkem 208 osob. Podrobně je popsán i postup a metody, které jsme při výzkumném šetření použili. Hypotézy jsme ověřovali pomocí parametrických statistických postupů, tedy t-testu, analýzy rozptylu a Scheffého metody. This thesis focuses on leisure time activities and the issue of addiction to social media. The aim is to determine the level of addiction among different groups of respondents and to compare the results between individuals who spend their free time actively and those who spend it passively. It also focuses on differences in the level of addiction in relation to gender, age, and employment status. The theoretical part is focused around leisure time, specifically its functions,pedagogy of leisure time, and the influence of interest-based education on the personality of adults. This section also deals with the description of specific aspects of development in young adulthood of individuals aged 20-30. The practical part focuses on the research itself, in which a total of 208 people participated. The procedure and methods used in the research are described in detail. The hypotheses were tested using parametric statistical procedures, namely t-test, analysis of variance, and Scheffé's method. Dal.odpovědnost Kratochvílová, Ivana, 1962- (oponent)
Heger, Vladimír (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla výchova pro volný čas * pedagogika volného času * netolismus Předmět.hesla volný čas * závislost * sociální sítě * mladá dospělost * leisure time * addiction * netholism * social media * young adulthood Forma, žánr diplomové práce Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.03:379.8 * 364.692:004.738.5 * 159.97:004.738.5 * 379.8 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189114 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 14519 3300714519 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1