Počet záznamů: 1  

Možnosti literární výchovy v nemocniční škole

  1. DA 13652
    Havlínová, Magdaléna, 1995-
    Možnosti literární výchovy v nemocniční škole / Magdaléna Havlínová. -- 2022. -- Nestránkováno : ilustrace. -- Vedoucí práce Ondřej Hník. -- Oponent Gabriela Vlasáková. -- Abstrakt: Hlavním tématem této diplomové práce je představení možností literární výchovy v nemocničním prostředí. Teoretická část obsahuje popis obecné hry, její funkce, popis jejího významu a důležitosti pro hospitalizované dítě, východiska hry ve výuce a znaky didaktické hry. Dalšími podávanými body jsou zde psychoterapeutické oblasti, z nichž jsou vytvořeny a jimiž jsou inspirovány úkoly v didaktické hře, představené v praktické části této práce. Rovněž je zde pro přiblížení podstaty hospitalizační edukace popsán princip nemocničního vzdělávání a na konkrétní škole, tj. Základní a mateřská škola při Fakultní nemocnici Motol vysvětlen samotný proces nemocniční výuky a všechny jeho náležitosti. Praktická část obsahuje rozhovory s psychologem, lékařem, bývalým žákem hospitalizační pedagogiky a speciálním pedagogem pro vysvětlení situace a prostředí, v jakém se žák ocitá, je-li hospitalizován a zařazen do nemocničního vzdělávání, protože se jedná o prožitky veřejnosti velmi vzdálené. Všechny zmíněné persony působí na Klinice dětské hematologie a onkologie Fakultní nemocnice v Motole. Nedílnou součástí je také kazuistika bývalého žáka nemocniční školy, skládající se nejen ze sebehodnocení, hodnocení výuky a jejích přínosů a výsledků rodiči, ale také učitelem jeho kmenové školy. Dalším bodem praktické části je etapová didaktická hra zakomponovaná do autorského příběhu. Jsou zde využity principy moderní pedagogiky, dále jsou metody inspirovány teatroterapií, poetoterapií, dramaterapií a teatroterapií. Je zde vyobrazeno celkem jedenáct pracovních listů, přičemž jeden list odpovídá přípravě jedné vyučovací jednotky. Každý tento vyučovací plán hodiny obsahuje také instrukce určené žákovi, popis materiální přípravy, časový rozvrh dané vyučovací aktivity a popis didaktických aspektů (témata, metody a formy, cíle a postoje). Tyto vyučovací aktivity byly použity a vyzkoušeny v praxi, proto se praktická část této práce skládá také z reflexí jednotlivých vyučovacích jednotek s návrhy na zefektivnění, vycházejících z hodin. V závěru jsou shrnuty výsledky a potvrzeny i vyvráceny hypotézy.. -- Abstrakt: The main topic of this diploma thesis is an introduction of possible ways of literary-oriented education in hospitals. The theoretical part deals with description of a play, its purpose, its importance for a child, outcomes. Of a play in education and characteristics of the didactic game. Another point discussed are psychotherapeutical areas, which function as a basis for individual tasks within a didactic game introduced in the practical part of this thesis. Apart from that, there are presented priciples of education in hospitals, particularly system of educating children patients in Primary and Lower Secondary School of University Hospital in Motol. The practical part contains interviews with a psychologist, a practitioner a former pupil of a hospital school and a special-needs teacher. These interviewees will provide a clarification and description of educational situations and environment. Since it is a very distant topic for the public, experience of hospitalized children integrated into hospital educational programs. All the above-mentioned professionals work at the hospital of Motol. The practical part also puts under scrutiny the evaluation, self-evaluation and overall feedback of the hospital education provided by parents and the main teacher. Of the former hospital student. What follows the interviews is a stage didactic game incorporated into an authorial story. The game carries attributes of modern pedagogy, theatre therapy, poetry therapy and dramatherapy. There are 12 work sheets presented, each representing one lesson. The work sheets are composed of instructions for the pupils, list of materials and aids, timetable specifications and descriptions of didactic aspects such as methods, topics, aims etc. All the activities were tested and used in practice, therefore reflection of each lesson and suggestions for potential changes follow. In conclusion, the results are summed up and the hypotheses confirmed or proved false.
    Hník, Ondřej. Vlasáková, Gabriela. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    literární výchova. didaktické hry. učivo základních škol. hospitalizované děti. terapeutické účinky literatury. metody literární výchovy. edukace. dramaterapie. poetoterapie. teatroterapie. didactic game. therapeutical impact of literature. methods of literary education. hospital education. dramatherapy. poetry therapy. theatre therapy. diplomové práce
    82:37.016. 37.091.33. 616-082.4-053.2. 373.3.016. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.