Počet záznamů: 1  

Distanční výuka žáků se sociálním znevýhodněním z pohledu pedagogů základní škol

  1. DA 13322
    Frková, Renata, 1993-
    Distanční výuka žáků se sociálním znevýhodněním z pohledu pedagogů základní škol / Renata Frková. -- 2021. -- 70 listů. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v režimu distančního vzdělávání realizovaného v souvislosti s epidemiologickou situací v době pandemie onemocnění vyvolaného koronavirem SARS-CoV-2. Teoretická část práce je postavena na aktuálních poznatcích v oblasti problematiky sociálního vyloučení, jeho příčin, projevů a důsledků, se zvláštním zřetelem na dopady do vzdělávání. Dále je zde popsána problematika sociální nerovnosti ve vzdělávání a problematika distančního vzdělávání. Empirická část práce obsahuje především představení výsledků kvalitativního výzkumného šetření, zacíleného na reflexi zkušeností pedagogů v oblasti distanční výuky žáků se sociálním znevýhodněním, identifikaci problematických oblastí či příkladů dobré praxe. Výzkumný vzorek tvoří pedagogové vybraných základních škol s vyšším podílem žáků se sociálním znevýhodněním převážně v Ústeckém kraji. Výstupem práce bude formulace strukturovaných doporučení pro možné zkvalitnění mechanismů vzdělávání a komplexní podpory uvedené cílové skupiny žáků.. -- Abstrakt: The bachelor thesis deals with the issue of education of children with social disadvantages in distance education implemented in the context of the epidemiological situation during the SARS-CoV-2 pandemic. The theoretical part of the thesis is based on current knowledge in the field of social exclusion, its causes, manifestations and consequences with special attention to the impact on education. It also describes the issue of social inequalities in education and the problem of distance education. The empirical part of the thesis contains mainly the presentation of the results of a qualitative research investigation aimed at reflecting on the experiences of teachers in the field of distance education of pupils with social disadvantages, identification of problematic areas or examples of good practice. The research sample consists of teachers of selected primary schools with a higher proportion of pupils with social disadvantages, mainly in the Ústí nad Labem region. The output of the work will be the formulation of structured recommendations for possible improvement of educational mechanisms and comprehensive support for this target group of pupils.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    sociální pedagogika. sociální vyloučení. speciální vzdělávací potřeby. covid-19. distanční vzdělávání. sociální znevýhodnění. žák se speciálními vzdělávacími potřebami. kvalitativní výzkum. vzdělávání. distance education. social disadvantage. pupils with special educational needs. Covid-19 pandemic. social exclusion. qualitative research. education. bakalářské práce
    37.013.42. 364.624.4. 376.04. 616.921.5. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.