Počet záznamů: 1
Badatelsky orientované vyučování v hodinách přírodovědy se zaměřením na fyzikální pokusy
- DA 11906
Matonohová, Ilona, 1985-
Badatelsky orientované vyučování v hodinách přírodovědy se zaměřením na fyzikální pokusy / Ilona Matonohová. -- 2019. -- 62 listů, 20 nečíslovaných listů příloh : ilustrace, grafy. -- Oponent Jan Melichar. -- Vedoucí práce Lukáš Círus. -- Abstrakt: Cílem práce je badatelsky orientované vyučování, které je realizováno na základě pokusů. Tyto pokusy jsou aplikovány v pátém ročníku základní školy, přičemž žáci se na těchto pokusem aktivně účastní. Závěrem každého pokusu je poté vytvoření tzv. myšlenkových map. Žáci si tak upevňují klíčové kompetence a učí se jejich praktickému využití. Pokusy probíhají za účasti nezávislého pozorovatele, který jejich výkon hodnotí. Evaluaci hodiny provádějí i samotní žáci pomocí dotazníků. Výsledky pozorování jsou zaznamenávány do grafů. Fotodokumentace k práci je k dispozici v příloze.. -- Abstrakt: The main goal of this thesis is inquiry based science education which is implemented through experiments. These experiments are aplicated in fifth year of elementary school while the pupils are actively included in the experiments. Conclusion of each experiment is then making of so called thought map. Pupils are establishing key competences and learn their practical use. The experiments take place in presence of independent observer whu evaluates their performance. Evaluation of the class is also done by the pupils by questionnaires. Results of observations are recorded in graphs. Photodocumentation of the work is available in attachement.
Melichar, Jan, 1940-2022. Círus, Lukáš, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe
badatelsky orientovaná výuka. děti se sociálním znevýhodněním. myšlenkové mapy. inquiry based science education. mind maps. social disadvantage. diplomové práce
37.091.313:159.955. 316.346.32-053.2-058.5. (043)378.2
Počet záznamů: 1