Počet záznamů: 1
Dostupnost bikesharingu v malém městě
- DA 11156
Dvořáková, Simona, 1993-
Dostupnost bikesharingu v malém městě / Simona Vitoušová. -- 2019. -- 73 stran : barevné ilustrace, grafy, mapy, schémata + 1 CD. -- Vedoucí práce Michaela Jánská. -- Oponent Sylvie Kotíková. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá řešením problému nízkého počtu měsíčních předplatitelů bikesharingu v Teplicích. Cílem této práce je navrhnout přizpůsobení dostupnosti a propagace bikesharingu v malém městě s padesáti tisíci obyvateli dle potřeb cílové skupiny. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření na středních školách ve zmíněném městě. Jako vhodný typ dotazníkového šetření byl použit kvótní výběr. V práci je stanovena cílová skupina a podíl této skupiny na celkovém počtu obyvatel. Je dokázáno, že studenti středních škol jsou cílovou skupinou bikesharingu. Je zde provedena prostorová analýza, která ukazuje specifikace teplického bikesharingu. Tato analýza zkoumá současné nastavení sítě z pohledu územního rozdělení a hustoty parkovacích míst, počty výpůjček, rozlohy zón a další geografické body. Pomocí prostorové analýzy bylo odhaleno několik oblastí vhodných pro rozšíření parkovacích zón Rekol. Z mapového zobrazení sekundárních dat vyplynulo, že nejvyšší hustota zaparkovaných kol je v centru. Dále pak, že Rekola jsou využívána pro přemístění na krátké vzdálenosti, především v centru města. Průměrná délka výpůjčky je 28,3 minut. V práci byla potvrzena hypotéza o neznalosti Rekol teplickými studenty. Podíl studentů, kteří neznají Rekola se pohyboval v intervalu 79 % - 88 %. Bylo zjištěno, že největší bariérou bránící využívání bikesharingu je neexistence cyklostezek. Naopak barva kola byla zařazena mezi nevýznamné faktory a tím byla zamítnuta hypotéza předpokládající, že růžová barva kola je významným faktorem nevyužívání systému. Dále bylo zjištěno, že faktory přepravní čas, spěch a vzdálenost mají největší význam při výběru dopravního prostředku teplickými studenty. Ve městech velkých jako Teplice tvoří až 67 % dělby přepravní práce pěší provoz a MHD představuje 17 %. Uživatelé Rekol v Teplicích a Liberci dosahují nejvyšších úspor v porovnání s tarifem MHD, a to až 66 %. Závěrem jsou uvedeny možnosti propagace teplického bikesharingu spolu s ekonomickou kalkulací. Nejlepší formou propagace se dle kalkulace jeví reklama na Facebooku a využití Ambasadorů.. -- Abstrakt: The thesis deals with the solution of the problem of the low number of monthly subscribers to bikesharing in Teplice. The aim of this work is to propose the adaptation of the availability and promotion of bikesharing in a small town with fifty thousand inhabitants according to the needs of the target group. Data was collected using a questionnaire survey at secondary schools in the city. Quota selection was used as a suitable type of questionnaire survey. The target group and the share of this group in the total population is defined in the thesis. It is proven that high school students are the target group of bikesharing. There is a spatial analysis that shows the specifications of Teplice biking. This analysis examines the current network settings for spatial distribution and parking space density, rental counts, zone size, and other geographic points. Spatial analysis revealed several areas suitable for expanding the Rekol parking zones. The map data of secondary data showed that the highest density of parked bikes is in the center. Furthermore, Rekola is used for short distances, especially in the city center. The average loan period is 28.3 minutes. The hypothesis of ignorance of Rekol by Teplice students was confirmed in the thesis. The proportion of students who do not know Rekola ranged from 79 % to 88 %. It was found that the biggest barrier preventing the use of bikesharing is the absence of cycle paths. Conversely, the color of the wheel was classified as insignificant, rejecting the hypothesis if the pink color of the wheel is a significant factor in not using the system. Furthermore, it was found that transport time, rush and distance factors are of the utmost importance in the choice of means of transport by students from Teplice. In large cities like Teplice, up to 67 % of the traffic division is pedestrian traffic and 17 % is public transport. Rekol users in Teplice and Liberec achieve the highest savings compared to the public transport tariff, up to 66 %. Finally, the possibilities of promoting Teplice biking are presented along with economic calculation. According to the calculation, the best form of promotion appears to be advertising on Facebook and the use of Ambassadors.
Jánská, Michaela. Kotíková, Sylvie. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
finanční analýza. cyklistika. parkování. bikesharing. Rekola. dostupnost. propagace. prostorová analýza. ekonomická kalkulace. geomarketing. accessibility. promotion. spatial analysis. economic calculation. diplomové práce
657.41/.45. 796.6. 656.1.015. (043)378.2
Počet záznamů: 1