Počet záznamů: 1
Rozvoj obrazotvornosti u dětí předškolního věku ve výtvarné výchově
- DA 9819
Marešová, Zuzana, 1995-
Rozvoj obrazotvornosti u dětí předškolního věku ve výtvarné výchově / Zuzana Marešová. -- 2018. -- 74 listů : barevné ilustrace + 1 CD. -- Vedoucí práce Jakub Havlíček. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj obrazotvornosti ve výtvarné výchově, kdy je pozornost soustředěna na pětičlennou skupinu dětí v rozmezí stádia vývoje od ukončeného třetího roku života do ukončeného šestého věku. Cílem kvalifikační práce je prostřednictvím řízené výtvarné výchovy rozvíjet u daných dětí fantazii, výtvarné a sociální dovednosti. Výtvarně-pedagogická práce vzniká v inkluzivní mateřské školce v Bohušovicích nad Ohří. Teoretická část je věnována tématu předškolního věku dítěte a možnému setkání s dítětem se speciálními potřebami, dělení poruch a mentálnímu postižení dítěte, vývojové psychologii, inkluzivnímu vzdělávání a diagnostice. Dále je pozornost zaměřena na rozvoj a význam barev u dětí v předškolním věku, kresbě a malbě dítěte, tvořivosti, kreativitě a v neposlední řadě terapiím. Praktická část obsahuje soubor realizovaných výtvarných aktivit ve zmiňované instituci, které napomáhají k rozvíjení obrazotvornosti.. -- Abstrakt: This bachelor thesis focuses on the development of imagination in art education where the focus is on a five-member group of children from the stage of development from the end of the third year of life to the completed sixth age. The aim of the qualification thesis is to develop imaginative, artistic and social skills through controlled art education. The artistic and pedagogical work originates in the inclusive kindergarten in Bohušovice nad Ohří. The theoretical part is devoted to the subject of preschool age of the child and possible encounter with a child with special needs, problem division and mental disability of the child, developmental psychology and inclusive education. In addition, attention is focused on the development and importance of colors in preschool children, drawing and painting of the child, creativity and last but not least, therapies. The practical part contains a set of realized artistic activities in the mentioned institution, which help to develop imagination.
Havlíček, Jakub. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
výtvarná výchova. integrovaná výchova a vzdělávání. děti předškolního věku. inkluzivní vzdělávání. obrazotvornost. art education. inclusive education. imagination. children og pre-school age. bakalářské práce
72/76:37.016. 37.043.2. 316.346.32-053.4. (043)378.22
Počet záznamů: 1