Počet záznamů: 1
Využití písní Petra Skoumala v mateřské škole
- DA 9087
Kubcová, Tereza, 1995-
Využití písní Petra Skoumala v mateřské škole / Tereza Kubcová. -- 2017. -- 66 listů : barevné ilustrace, noty + 1 CD. -- Oponent Martina Zemanová. -- Vedoucí práce Petr Zeman. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebního vnímání u dětí předškolního věku. Jejím cílem je vytvoření metodického sborníku vhodného k rozvoji hudebnosti dětí předškolního věku s využitím repertoáru Petra Skoumala a ověření tohoto metodického sborníku v praxi. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku předškolního dítěte a jeho obecného vývoje, dále na jeho hudební vývoj, hudební činnosti a jak jsou vnímány z hlediska Rámcového vzdělávacího plánu. Poslední kapitola teoretické části je věnována Petru Skoumalovi jako skladateli hudby pro děti a výběru jeho písní, které byly použity ve vytvořeném metodickém sborníku. V praktické části je předložen již zmíněný metodický sborník, který se skládá z pěti Skoumalových písní a mnou vytvořených činností na tyto skladby. Každá činnost obsahuje konkrétní vzdělávací cíle, metodický komentář, pomůcky, motivaci a popis. V poslední části je popsáno ověření metodického sborníku v praxi. Jako výzkumná metoda bylo zvoleno pedagogické pozorování dětí při činnosti a následný rozhovor s hlavním pedagogem.. -- Abstrakt: Bachelor thesis is about development of musical perception of pre-school children. Main goal of the thesis is to create methodical collection that is suitable for development of musicality among pre-school children using repertoire from Petr Skoumal and verification of this methodical collection in practice. Theoretical part of the thesis is focused on characteristics of pre-school child and its general evolution, also on its musical development, musical activities and how they are perceived in terms of Framework Education Programme. Last chapter of theoretical part is devoted to Petr Skoumal as composer for children and selection of his songs which are used in created methodical collection. In practical part of the thesis, the methodical collection is presented. The collection contains five Skoumal's songs and activities that I created for these songs. Each activity contains specific educational goals, methodical commentary, aids, motivation and description. In last part of the thesis is described verification of methodical collection in practice. As research method was used pedagogical observation of children during activities and following discussion with leading teacher.
Zemanová, Martina, 1969-. Zeman, Petr, 1959-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
hudebně-pohybová výchova. děti předškolního věku. hudební činnost. hudební vnímání. metodický sborník. Petr Skoumal. pre-school child. musical activity. musical perception. methodical collection. bakalářské práce
[793.3:78]:37.016. 316.346.32-053.4. (043)378.22
Počet záznamů: 1