Počet záznamů: 1
Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků, učitelů a rodičů
- DA 9108
Kratochvílová, Markéta, 1991-
Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků, učitelů a rodičů / Markéta Kratochvílová. -- 2017. -- 205 listů : grafy + 1 CD. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Jaroslav Říčan. -- Abstrakt: Předkládaná diplomová práce se zabývá otázkou školního hodnocení, zejména pak hodnocení ve výtvarné výchově. Jádrem teoretické části je konfrontace klasifikace a alternativních způsobů hodnocení. Empirická část se opírá o kvantitativně orientovaný výzkum, který byl zrealizován na vybraných základních školách v Mostě. Výzkumným nástrojem byl dotazník, vytvořený ve třech variantách: pro žáky druhého stupně, jejich rodiče a učitele výtvarné výchovy. Respondentů jsme se ptali na jejich postoje k předmětu, na jeho postavení v současném vzdělávacím systému a srovnání s jinými obory. Sledovali jsme jejich názory v oblasti hodnotících kritérií, četnosti nebo způsobu hodnocení. Na základě zpracování dat deskriptivní i induktivní statistikou jsme dospěli k závěrům, že oblibu výtvarné výchovy vnímají žáci a jejich rodiče odlišně a že tato obliba je závislá na věku žáků. Mezi tím, jak žáci, rodiče a učitelé vnímají vhodnost alternativních způsobů hodnocení, existují významné rozdíly žáci dávají přednost stávající klasifikaci, zatímco žákovské portfolio i vystavování prací je hodnoceno jako vhodný způsob evaluace spíše rodiči a učiteli.. -- Abstrakt: Submitted Thesis is focused on the issue of a school assessment, mainly assessment in the Arts education. The theoretical part compares clasification and alternative ways of assessment. The empiric part is based on a quantitative oriented research, which was conducted in selected Primary schools in Most. The questionnaire was the subject of research submited in three versions, the first for pupils of lower-secondary school, the second for their parents and the third for the Arts teachers. We have inquired the respondents about their attitude to the subject of Arts, its position in the contemporary education system and comparison with other school subjects. We have observed their opinion for assessment criteria and frequency or ways of assessment. On the basis on data evaluation by descriptive and inductive statistics, we have reached the conclusion that Arts and its popularity perception differs in parents group and in pupils group. The popularity of the Arts education depends on the age of the pupils as well. Great differences exist in alternative assessment perception, pupils prefer existing numeric clasification, while parents or teachers prefer verbal assessment for pupils portfolio or pupils school expositions.
Vomáčková, Helena, 1958-. Říčan, Jaroslav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
výtvarná výchova. obliba předmětu. slovní hodnocení. tvořivost. tvůrčí proces. vystavování prací. žákovské portfolio. subject popularity. verbal assessment. creativity. creative process. school expositions. arts. pupils portfolio. diplomové práce
72/76:37.016. (043)378.2
Počet záznamů: 1