Počet záznamů: 1
Inspirace Friedensreichem Hundertwasserem aneb v přírodě není rovných čar
- DA 7913
Košťálová, Lucie, 1991-
Inspirace Friedensreichem Hundertwasserem aneb v přírodě není rovných čar / Lucie Košťálová. -- 2017. -- 159 listů : barevné ilustrace + 1 DVD. -- Vedoucí práce Jana Melicharová. -- Oponent Šárka Coganová. -- Abstrakt: Cílem bakalářské práce je přiblížit žákům druhého stupně základní školy život a tvorbu rakouského umělce Friedensreicha Hundertwassera a pokusit se o pochopení podstaty jeho děl a probudit u žáků zájem o přírodu a výtvarné umění. Teoretická část se v úvodu zaměřuje na Friedensreicha Hundertwassera a pojednává o jeho životě, uměleckém působení, vztahu k ekologii a vysvětluje pojem "pět Hundertwasserových kůží." Dále se zabývá učebním předmětem výtvarná výchova. Seznamuje s výtvarnými technikami užitými v praktické části. Pojednává také o rámcovému vzdělávacímu programu a o školním vzdělávacím program dané školy. V závěru teoretické části je popis mé cesty po Rakousku a návštěv nejvýznamnějších Hundertwasserových budov. V praktické části je v úvodu představena daná škola a charakterizována konkrétní třída. Dále následuje devět výtvarných bloků inspirovaných tvorbou Friedensreicha Hundertwassera. Součástí každého bloku je fotodokumentace průběhu i výsledku jednotlivých činností. Na konci praktické části krátce představuji svou vlastní tvorbu inspirovanou Friedensreicherem Hundertwasserem, která se dělí na 9 výtvarných činností. Na konci celé práce, v závěru, krátce shrnuji obsah obou částí bakalářské práce, zhodnocuji míru naplnění předem stanovených cílů.. -- Abstrakt: The main aim of the bachelor thesis is to introduce the life and the work of an Austrian artist, Friedensreich Hundertwasser, to the pupils of the second grade of primary school, and to understand better the main points of his art as well as to awaken the pupil´s interest in nature and art. The introduction of the theoretical part focuses on Friedensreich Hundertwasser and deals with his life, art activity, relation to ecology and the term "five Hundertwasser´s skins". It also deals with Art as a school subject. The art techniques used in practical part are also introduced. The framework education programme as well as the education programme of the particular school are also followed up in the theoretical part. At the end of the theoretical part, my own experiences of travelling around the major Hundertwasser's buldings are described. At the beginning of the practical part the particular school as well as the classroom are introduced. Moreover, there are nine art sections. The photodocumentation of the process as well as the result of individual process are the parts of each section. In the end, my own art work inspired by Friedensreich Hundertwasser, divided into nine art activities, is briefly introduced. At the end of the whole thesis, I summarise the content of the both parts of the bachelor thesis and evaluate to what extent were the set aims achieved.
Melicharová, Jana. Coganová, Šárka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
výtvarná výchova. výtvarné techniky. dětský výtvarný projev. architektura. ekologie. Friedensreich Hundertwasser. Rakousko. architecture. children self-expression through art. ecology. art techniques. bakalářské práce
72/76:37.016. 72/76.02. 7.07-053.2. (043)378.22
Počet záznamů: 1