Počet záznamů: 1
Analýza vlivu autorit na chování dětí umístěných ve Středisku výchovné péče
Údaje o názvu Analýza vlivu autorit na chování dětí umístěných ve Středisku výchovné péče / Jitka Majerová Osobní jméno Majerová, Jitka, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 66 listů : grafy Poznámky Vedoucí práce Michal Slavík. Oponent Ladislav Zilcher Abstrakt V bakalářské práci se zabýváme problematikou uznávání autorit dětmi umístěnými ve Středisku výchovné péče. V teoretické části práce se zaměřujeme na vysvětlení základních pojmů a významu jednotlivých profesí ve Středisku výchovné péče. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak přistupují k autoritě děti ze Střediska výchovné péče oproti dětem z 2. stupně základní školy. Výzkum bude mít kvantitativní charakter a jako metodu zkoumání jsme zvolili dotazník, zaměřený na analýzu pohledů žáků osmých až devátých ročníků základních škol a klientů umístěných ve Středisku výchovné péče. Do výzkumného šetření se nakonec zapojilo celkem 144 dětí, 72 dětí ze Střediska výchovné péče a stejný počet dotazníků vyplnily děti z 2. stupně základní školy, se kterými nebyly v minulosti řešeny žádné výchovné problémy. Na základě zjištěných dat budou provedena vyhodnocení a formulována doporučení pro praxi směřující k uplatňování autority pedagogů a vychovatelů u dané cílové skupiny. This thesis deals with the problematics of respecting authority by children placed at Special Education Centre. The theoretical part of this thesis focuses on explaining the basic terms as well as meanings of individual professions at Special Education Centre. The goal of this research is to compare the attitude used towards an authority both by children from Special Education Centre and children from the second level of elementary school (5th grade and older). The research is of quantitative nature and as means of analysis we used a questionnaire aiming at analysing points of view produced by pupils from the 8th and 9th grade of elementary school and clients placed at Special Education Centre. Altogether 144 children participated in this research where 72 were from Special Education Centre and the same amount of children, with no record of educational or behavioural problems, was from the second level of elementary shool. The data gathered will be evaluated and used for making a recommended tool to be used in practice when applying authority through teachers and educationalists to a given target group. Dal.odpovědnost Slavík, Michal, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
Zilcher, Ladislav (oponent)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla poruchy chování * náhradní výchovná péče Předmět.hesla autorita * authority * behavioral disorder Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb MDT 616.89-008.447 * 364-782.4 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178661 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 7937 3300707937 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1