Počet záznamů: 1  

Analýza vlivu autorit na chování dětí umístěných ve Středisku výchovné péče

  1. DA 7937
    Majerová, Jitka, 1976-
    Analýza vlivu autorit na chování dětí umístěných ve Středisku výchovné péče / Jitka Majerová. -- 2017. -- 66 listů : grafy. -- Vedoucí práce Michal Slavík. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstrakt: V bakalářské práci se zabýváme problematikou uznávání autorit dětmi umístěnými ve Středisku výchovné péče. V teoretické části práce se zaměřujeme na vysvětlení základních pojmů a významu jednotlivých profesí ve Středisku výchovné péče. Cílem výzkumného šetření je zjistit, jak přistupují k autoritě děti ze Střediska výchovné péče oproti dětem z 2. stupně základní školy. Výzkum bude mít kvantitativní charakter a jako metodu zkoumání jsme zvolili dotazník, zaměřený na analýzu pohledů žáků osmých až devátých ročníků základních škol a klientů umístěných ve Středisku výchovné péče. Do výzkumného šetření se nakonec zapojilo celkem 144 dětí, 72 dětí ze Střediska výchovné péče a stejný počet dotazníků vyplnily děti z 2. stupně základní školy, se kterými nebyly v minulosti řešeny žádné výchovné problémy. Na základě zjištěných dat budou provedena vyhodnocení a formulována doporučení pro praxi směřující k uplatňování autority pedagogů a vychovatelů u dané cílové skupiny.. -- Abstrakt: This thesis deals with the problematics of respecting authority by children placed at Special Education Centre. The theoretical part of this thesis focuses on explaining the basic terms as well as meanings of individual professions at Special Education Centre. The goal of this research is to compare the attitude used towards an authority both by children from Special Education Centre and children from the second level of elementary school (5th grade and older). The research is of quantitative nature and as means of analysis we used a questionnaire aiming at analysing points of view produced by pupils from the 8th and 9th grade of elementary school and clients placed at Special Education Centre. Altogether 144 children participated in this research where 72 were from Special Education Centre and the same amount of children, with no record of educational or behavioural problems, was from the second level of elementary shool. The data gathered will be evaluated and used for making a recommended tool to be used in practice when applying authority through teachers and educationalists to a given target group.
    Slavík, Michal, 1976-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    poruchy chování. náhradní výchovná péče. autorita. authority. behavioral disorder. bakalářské práce
    616.89-008.447. 364-782.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.