Počet záznamů: 1  

Zvířecí pohádka a práce s ní v mateřské škole

  1. DA 7954
    Bačová, Gabriela, 1991-
    Zvířecí pohádka a práce s ní v mateřské škole / Gabriela Bačová. -- 2017. -- 63 listů : barevné ilustrace, noty. -- Vedoucí práce Blanka Janáčková. -- Oponent Hana Drtinová. -- Abstrakt: Bakalářská práce s názvem Zvířecí pohádka a práce s ní v mateřské škole se v teoretické části zabývá pojmem pohádka. Tím, jak pohádky vznikaly v lidové slovesnosti až po dobu, kdy pohádky začali sbírat a vymýšlet samostatní autoři. Zaměřuje se na základní znaky klasické pohádky a poté na základní typy autorských pohádek. V další části práce jsme se dopodrobna zaměřili na pohádku zvířecí a uvedli rozdíl mezi ní a bajkou. V neposlední řadě jsme v teoretické části uvedli vybrané světové i české autory zvířecích pohádek. Posledním bodem teoretické části je metodický popis práce s knihou, na který naváže praktická část. V praktické části jsou uvedeny knihy, se kterými jsme pracovali. Zjistili jsme úroveň komunikačních schopností dle věku, zaměřili jsme se na pozornost a paměť dětí, na to, zda jsou schopny příběh převyprávět svými slovy a zda dokážou zhodnotit pohádkové situace. Podle vytvořeného plánu na téma Za zvířátky do pohádky jsme děti seznámili s novými zvířecími kamarády, konkrétní knihou, s texty pohádek.. -- Abstrakt: This bachelor´s thesis titled Animal fairy tale and work with it in a kindergarten investigates the concept of a fairy tale in the theoretical part. As fairy tales originated in folk literature till the time when authors began collecting tales and invent them as well. This thesis focuses on the essential characteristics of the classic fairy tales and then on basic types of invented tales. In the next section we focused on animal fairy tale and researched the difference between it and a fable. Finally, we introduced selected world and Czech authors of animal fairy tales in the theoretical part. The last point of the theoretical part is a methodical description of work with a book, followed by a practical part. The books we worked with are listed in the practical part of the thesis. We found the level of communication skills according to age. We focused on children´s attention and their memory, whether or not are they able to retell the story in their own words and if they can evaluate a fairy tale situation. According to the created schedule we introduced the theme of the Animal fairy tale to children with new animal friends, a particular book and with texts of fairy tales.
    Janáčková, Blanka, 1951-. Drtinová, Hana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    autorská pohádka. zvířecí symbolika. děti předškolního věku. bajka. lidová pohádka. animal fairytale. fable. preschool age. author fairytale. folk fairytale. bakalářské práce
    82-34-028.53. 165.212:592/599. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.