Počet záznamů: 1  

Faktory ovlivňující žákovu úspěšnost v testech zjišťujících připravenost z matematiky na víceletá gymnázia

  1. DA 7819
    Šrámková, Kateřina, 1993-
    Faktory ovlivňující žákovu úspěšnost v testech zjišťujících připravenost z matematiky na víceletá gymnázia / Kateřina Šrámková. -- 2017. -- 81 listů. -- Oponent Jiří Henzl. -- Vedoucí práce Vlastimil Chytrý. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá faktory, které ovlivňují žákovu úspěšnost v testech zjišťujících připravenost z matematiky na víceletá gymnázia. Zaměřili jsme se proto zejména na zkoumání žáků pátých a šestých ročníků základních škol a prvních ročníků gymnázií. Cílem práce bylo zjistit, které z vybraných faktorů (rodinné prostředí, pohlaví žáka, úroveň čtenářské gramotnosti žáka, spokojenost žáka s vlastním životem a použitá metodika a strategie výuky) zásadním způsobem ovlivňují připravenost žáka z matematiky. V teoretické části se věnujeme obecnému pojetí matematiky ve školství prvního stupně. Popisujeme vybrané faktory, které mají vliv na připravenost žáka a výzkumy, které na podobné téma již byly provedeny. Úvod praktické části je věnován metodologii výzkumu a charakteristice vybraných škol i cílové skupiny. Podrobně se věnujeme způsobu zaznamenávání jednotlivých kroků výzkumu, jelikož bylo nutné provézt několik pilotních testování. Ve zbytku praktické části se věnujeme induktivní analýze ve smyslu testování hypotéz.. -- Abstrakt: This thesis is focused on the factors that affect pupil's success in the test of readiness in math to attend grammar school. It examines fifth grade pupils of the primary school, sixth grade pupils of the primary school and first grade pupils of the grammar school. The aim of the paper is to find out which of the factors (family background, gender, level of the reader's literacy, pupil's life satisfaction and the strategy of education) are relevant in connection with pupil's success in math. The theoretical part refers to the general conception of math in the education system. It describes selected factors that affect pupil's success in the test of readiness in math and also the studies and researches about this topic. The practical part of this thesis is focused on the methodology of our own experiment and characteristic of representative schools and the target group. It describes particular steps of the experiment, including the pre-experiment. Finally, the rest of the practical part is focused on the inductive analysis.
    Henzl, Jiří. Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    matematika. školní úspěšnost. myšlení. učení. pupil's success rate. readiness in math. mathematical thinking. learning. diplomové práce
    51. 37.091.212.7-026.18. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.