Počet záznamů: 1
Aktuální přístupy k muzejním a galerijním výtvarně-edukativním programům pro dospělé
- DA 7639
Havlovicová, Tereza, 1989-
Aktuální přístupy k muzejním a galerijním výtvarně-edukativním programům pro dospělé / Tereza Havlovicová. -- 2016. -- 94 listů : barevné ilustrace, grafy + 1 DVD. -- Vedoucí práce Jitka Kratochvílová. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výtvarně-edukativní programy pro dospělé, jejichž součástí je tvorba, a které probíhají v galeriích a muzeích výtvarného umění v České republice. V první části je věnován menší prostor teoretické části, která téma pojímá v širších souvislostech. Druhá část diplomové práce je praktická. V této části popisuji svou vlastní muzejní výtvarně-edukativní činnost a výzkum, který jsem v uvedené věkové kategorii provedla. Výtvarně-edukativní program jsem realizovala v Museu Kampa, první před provedením výzkumu. Po vypracování výsledků výzkumu, vedeném jak mezi konkrétními členy této věkové kategorie, tak ve spolupráci s českými galeriemi a muzei výtvarného umění, jsem program opakovala a jeho obsah jsem sestavila na základě získaných informací. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké faktory ovlivňují rozhodování potencionálních účastníků těchto programů o možné účasti a jakým způsobem, a také, jaké je obecně povědomí o nabídce těchto galerijních a muzejních programů pro dospělé. Zároveň jsem se pokusila v komunikaci s různými českými galeriemi zjistit, jak instituce o dospělém návštěvníkovi uvažují a jak přistupují k výtvarně-edukativním programům pro ně. Jestli jsou takové programy v nabídce, jaký je o ně zájem, jaké zkušeností s jejich realizací v dané instituci mají apod. Stejný dotazník, který vyplňovali dospělí respondenti, měli dále v lektorských odděleních vyplnit tak, jak si myslí, že by je vyplnila většina dotazovaných. Na základě výsledků výzkumu je vytvořen edukativní program, který jsem realizovala v Museu Kampa a další dva, sloužící jako návrhy k realizaci v budoucnu. Cílem zrealizovaných programů bylo zjistit, jaký přístup k němu zastávají sami účastníci, a také pokusit se uvést nabídku výtvarně-edukativních programů v Museu Kampa, kde pravidelně nabízeny nejsou. V závěru práce jsou zrealizované programy porovnány, je zhodnocena jejich úspěšnost, jsou uvedeny možné důvody úspěchů i neúspěchů splnění stanovených cílů a je nastíněno, jakým způsobem by bylo dobré se ubírat dále, pro rozvoj zájmu o tyto programy mezi návštěvníky a přínosu pro ně.. -- Abstrakt: This thesis is focused on the art-educational programs for adults, which includes artistic creation, and which take place in galleries and museums of Fine Arts in the Czech Republic. The first part of the thesis is theoretical, which compiles the topic in a broader context. The second part is practical. In this section, I describe my own museum-and- art- educational activities and research that I conducted on particular age category. My art- educational program was realized in Museum Kampa, just before carrying out the research. After processing the results of the program I had conducted a research among specific members of a surveyed age group. After, based on its contents and the information obtained, I repeated the program in cooperation with Czech galleries and museums. The aim of the research was to determine what factors influence the decision of people to participate in such programs, and what is the general awareness about the offer of the art-educational programs for adults. At the same time I tried to communicate with various Czech galleries to find out how the institutions approach to adult visitors and how or if they prepare the art-educational programs for them. If such programs are on offer, are they popular, what is the experience with their implementation within the institution etc.? The same questionnaire which was given to adult respondents was also given to museum lecturers with task to fill them out the way they think the respondents would do. Based on the research results I prepared the art-educational program, which was realized in Museum Kampa plus other two programs serving as proposals for implementation in the future. The aim of all completed programs was to determine what approach to take towards adult participants, and also to create a series of art-educational programs for Museum Kampa, where they are not regularly offered. The last part of the thesis shows comparisons and successes of particular programs and the way of their implementation, I also tried to evaluate possible successes and failures of meeting the objectives. Last part of the work outlines what might be the right way to continue, in order to improve and develop certain interest of visitors towards such art-educational programs.
Kratochvílová, Jitka, 1980-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
výtvarné umění. výtvarně-edukativní program pro dospělé. tvorba. art-educational program for adults. creation. diplomové práce
72/76. (043)378.2
Počet záznamů: 1