Počet záznamů: 1  

Význam a přínos dramatizace vyslechnutého textu pro rozvoj komunikace a slovní zásoby u dítěte předškolního věku

  1. Údaje o názvuVýznam a přínos dramatizace vyslechnutého textu pro rozvoj komunikace a slovní zásoby u dítěte předškolního věku / Lenka Vostřelová
    Osobní jméno Vostřelová, Lenka, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis53 listů, 12 nečíslovaných listů příloh : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Jaromíra Šindelářová
    AbstraktBakalářská práce sleduje přínos vyslechnutého textu s následným využitím metod dramatické výchovy pro rozvoj slovní zásoby, komunikace a vlivu na sociální začleňování děti předškolního věku. Výzkum probíhal ve dvou mateřských školách lounského okresu, které se liší složením dětských skupin, výchovným zaměřením a metodami výuky. V první fázi výzkumu pracujeme metodou akčního výzkumu, který spočívá v pravidelném, klasickém předčítání vhodně zvolené dětské literatury a následné dramatizace vyslechnutého textu metodami dramatické výchovy. Na základě kvalitativního výzkumu sledujeme a zaznamenáváme projevy dětí, abychom z výsledků vyhodnotili přínos této metody práce s textem pro předškolní děti. V druhé fázi výzkumu využíváme dotazníkovou metodu, kdy formou osmi otázek zaměřených na četbu a práci s textem, určených pedagogům i rodičům, mapujeme situaci v oblasti práce s textem u předškolních dětí. Na tato dvě šetření navazuje zpracování výzkumu, následné vyvození závěrů vyplývající z pozorování dětí předškolního věku a doporučení pro pedagogickou praxi.
    The bachelor thesis monitors benefit of the hearing text with subsequent using methods of drama for the development of vocabulary, communication and impact on social inclusion of children in preschool age. The research was under way in two kindergartens in district called Louny which differ in composing of the children groups, educational specialization and the methods of teaching. In the first phase of this research we work using the action research, consists of regular, classical reading children´s literature out and subsequent dramatization of the hearing text by the methods of drama. We monitor on the basis of qualitative research and we record the show of children to evaluate the benefit of the research by this method of work with text for preschool children. In the second phase of the research we use the questionnaire method by the form of eight questions, they are focused on reading and working with text focused on teachers and parents. We conduct the situation in the area of working with text at preschool children. The processing research continues in these two surveys and the subsequent draw conclusions which follows from the observation of the preschool children and the recommendation for teaching.
    Dal.odpovědnost Šindelářová, Jaromíra, 1961- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla dramatická výchova * komunikační dovednosti * slovní zásoba * děti předškolního věku
    Předmět.hesla literární text * dramatizace vyslechnutého textu * četba * literary text * dramatizatuon of hearing text * methods of drama * child of preschool age * vocabulary * communication * reading
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt792 - Divadlo. Divadelní představení
    MDT792:37.016 * 316.77:81'42 * 81'373 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175576
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 63763300706376sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.