Počet záznamů: 1
Vytváření pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy
Údaje o názvu Vytváření pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy / Miroslava Klofáková Osobní jméno Klofáková, Miroslava, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 71 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace Poznámky Vedoucí práce Renata Šikulová Abstrakt Bakalářská práce se zabývá tvorbou pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy. Teoretická část vychází z poznatků odborníků zabývajících se klimatem školy a třídy. Popisuje význam předškolního vzdělávání pro rozvoj dítěte. Dále pak definuje klima školy, třídní klima a s tím související termíny podmínky vzdělávání, charakterizuje hlavní aktéry: dítě předškolního věku, rodinu, učitelku mateřské školy. V závěru teoretické části jsou uvedeny výukové metody podporující pozitivní klima a prosociální význam činností, se kterými se dítě setkává v průběhu dne v mateřské škole. Praktická část metodicky zpracovává společné utváření pravidel třídy na základě práce s příběhem, který je zároveň motivací pro následnou nabídku aktivit, podporujících pozitivní atmosféru a klima třídy mateřské školy. Pro zhodnocení konkrétních výkonů dítěte jsou využity jednoduché reflektivní techniky. This bachelor thesis focuses on the creation of a positive environment in pre-school class. Theoretical part is based on experts' findings about positive pre-school class environment. It describes importance of pre-primary education for child's development. Further it defines climate of school, class environment and related terms education conditions, it characterizes the main actors: pre-school child, its family and teacher. In conclusion of this part, there are teaching methods supporting positive environment and prosocial importance of activities that child meets during the day in kindergarten. Practical part writes up common creation of class rules based on work with story which is simultaneously a motivation for next range of activities supporting positive feel and environment of pre-school class. There are used simple reflective techniques for evaluation of child's performance in this part. Dal.odpovědnost Šikulová, Renata, 1963- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla výchova a vzdělávání * děti předškolního věku Předmět.hesla klima školy * klima třídy * rodina * učitel * pravidla třídy * school environment * class environment * pre-school child * family * teacher * rules in the kindergarten * educational activities Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.0 * 376 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175468 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 6250 3300706250 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1