Počet záznamů: 1
Vytváření pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy
- DA 6250
Klofáková, Miroslava, 1970-
Vytváření pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy / Miroslava Klofáková. -- 2016. -- 71 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace. -- Vedoucí práce Renata Šikulová. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá tvorbou pozitivního klimatu ve třídě mateřské školy. Teoretická část vychází z poznatků odborníků zabývajících se klimatem školy a třídy. Popisuje význam předškolního vzdělávání pro rozvoj dítěte. Dále pak definuje klima školy, třídní klima a s tím související termíny podmínky vzdělávání, charakterizuje hlavní aktéry: dítě předškolního věku, rodinu, učitelku mateřské školy. V závěru teoretické části jsou uvedeny výukové metody podporující pozitivní klima a prosociální význam činností, se kterými se dítě setkává v průběhu dne v mateřské škole. Praktická část metodicky zpracovává společné utváření pravidel třídy na základě práce s příběhem, který je zároveň motivací pro následnou nabídku aktivit, podporujících pozitivní atmosféru a klima třídy mateřské školy. Pro zhodnocení konkrétních výkonů dítěte jsou využity jednoduché reflektivní techniky.. -- Abstrakt: This bachelor thesis focuses on the creation of a positive environment in pre-school class. Theoretical part is based on experts' findings about positive pre-school class environment. It describes importance of pre-primary education for child's development. Further it defines climate of school, class environment and related terms education conditions, it characterizes the main actors: pre-school child, its family and teacher. In conclusion of this part, there are teaching methods supporting positive environment and prosocial importance of activities that child meets during the day in kindergarten. Practical part writes up common creation of class rules based on work with story which is simultaneously a motivation for next range of activities supporting positive feel and environment of pre-school class. There are used simple reflective techniques for evaluation of child's performance in this part.
Šikulová, Renata, 1963-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
výchova a vzdělávání. děti předškolního věku. klima školy. klima třídy. rodina. učitel. pravidla třídy. school environment. class environment. pre-school child. family. teacher. rules in the kindergarten. educational activities. bakalářské práce
37.0. 376. 316.346.32-053.4. (043)378.22
Počet záznamů: 1