Počet záznamů: 1  

"Uvidět jako" aneb metafora součástí výuky výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ

  1. DA 7440
    Mládková, Zuzana, 1992-
    "Uvidět jako" aneb metafora součástí výuky výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ / Zuzana Mládková. -- 2016. -- 99 listů, 12 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace, grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Hana Pejčochová. -- Abstrakt: Diplomová práce s názvem "Uvidět jako" aneb metafora součástí výuky výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ nahlíží na metaforu jako na nosný prostředek vzdělávání žáků. Práce si klade za cíl vytvořit soubor funkčních výtvarných zadání rozvíjejících metaforické myšlení a vyjadřování žáků. Výtvarná zadání jsou vystavěna na pečlivě uspořádaném teoretickém celku, který charakterizuje podstatu samotného pojmu metafora, popisuje vazbu mezi metaforou a expresí, mapuje vývoj porozumění a utváření metafor dětmi. V neposlední řadě se zabývá jejich didaktickým uplatněním především v současně pojaté výtvarné výchově. Funkčnost koncepce výtvarných zadání ověřuje jejich aplikace do pedagogické praxe a následná diagnostika, vystavěná na trojici diagnostických metod Za tímto účelem navrhujeme zejména dvojici dotazníků, zjišťujících vstupní a výstupní úroveň metaforického uvažování a vyjadřování žáků, které jsou dalším podstatným výstupem práce.. -- Abstrakt: The thesis called "Seeing as" or a Metaphor a part of Art Education at the 2nd Stage of Primary School looks at a metaphor as a means of supporting the education of pupils. The thesis aims to create a set of functional art tasks to develop metaphorical thinking and expression of pupils. The art tasks are built on the thoroughly organized theoretical unit which characterizes the essence of the very concept of metaphor, describes the link between metaphor and expression, maps the development of comprehension and the ability of children to create metaphors. Finally, it deals the didactic application to the contemporary art education. Usefulness of the concept of art tasks validates their application to the educational practice and subsequent diagnosis, built on three diagnostic methods. We propose a pair of questionnaires which detect input and output levels of metaphorical thinking and expression of pupils. These questionnaires are another significant outcome of the thesis.
    Pejčochová, Hana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy
    výtvarná výchova. metafora. exprese. porozumění metaforám. utváření metafor. prostorová tvorba. expression. metaphor production. metaphor comprehension. three-dimensional art. diplomové práce
    72/76:37.016. 81'373.612.2. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.