Počet záznamů: 1
Vliv integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na klima třídy
- DA 5670
Rusňáková, Ivana, 1975-
Vliv integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na klima třídy / Ivana Rusňáková. -- 2015. -- 68 listů, 3 nečíslované listy příloh. -- Vedoucí práce Ivana Kratochvílová. -- Abstrakt: Tématem bakalářské práce je vliv integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na klima třídy v běžné základní škole. Cílem práce je zanalyzovat prostředí i proces integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v kontextu efektivního inkluzivního vzdělávání. Teoretická část se věnuje základním pojmům integrace, inkluze či specifické poruchy učení. Důraz je také kladen na klima třídního kolektivu, které sehrává důležitou úlohu v otázce úspěšnosti integrace. Výzkumné šetření je realizováno formou polostrukturovaného rozhovoru i pozorování. V šetření jsou podrobně rozebrány jednotlivé hendikepy a poruchy integrovaných žáků, dále je zanalyzován proces integrace od počátku školní docházky daných žáků. V rámci zachycení co největší komplexnosti pohledů na proces integrace v kontextu inkluze jsou rozhovory vedeny jak s vyučujícími, s asistenty pedagoga i výchovným poradcem, tak s rodiči, se žáky i spolužáky. Na základě vyhodnocení získaných poznatků je zformulován návrh na zlepšení metod přístupů i práce jak se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, tak s třídním kolektivem.. -- Abstrakt: The theme of bachelor thesis is the impact of the integration of pupils with special educational needs on the climate of the class in primary school. The main aim is to analyze the environment and the process of integration of pupils with special educational needs in the context of effective inclusive education. The theoretical part deals with basic terms - the integration, inclusion or specific learning disorders. Emphasis is also placed on the climate of the class, which plays an important role in the success of the integration. The survey is implemented through semi - structured interview and observation. There are discussed in detail the various handicaps and disorders of integrated pupils, and analyzed the integration process from the beginning of school attendance of the pupils. To capture the complex views of the integration process in the context of inclusion there are interviewed teachers, teacher assistants and school counselor as well as parents, pupils and classmates. There is formulated proposal based on the evaluation of acquired knowledge to improve the methods and approaches in work with pupils with special educational needs as well as with classes.
Kratochvílová, Ivana, 1962-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
děti se zdravotním postižením. integrovaná výchova a vzdělávání. speciální vzdělávací potřeby. asistent pedagoga. inkluzivní vzdělávání. integrované vzdělávání. klima třídy. teaching assistant. inclusive education. integrated education. climate of the classroom. pupils with special educational needs. bakalářské práce
316.344.6-056.26/.3-053.2. 37.043.2. 37.04. (043)378.22
Počet záznamů: 1