Počet záznamů: 1
Regionální identita v mentálních mapách žáků Základní školy Úštěk
Údaje o názvu Regionální identita v mentálních mapách žáků Základní školy Úštěk = Regional identity in mental maps of pupils at elementary school Úštěk / Jan Jaroš Osobní jméno Jaroš, Jan, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 71 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, mapy, schémata + 1 CD Poznámky Vedoucí práce Jan D. Bláha Abstrakt Cílem této práce je zhodnotit míru a rozsah regionální identity žáků ZŠ Úštěk pomocí mentálních map a pokusit se stanovit faktory (věk, bydliště...), které mají na regionální identitu žáků vliv. Dále práce hodnotí ŠVP a učebnice používané na dané škole ve vztahu k regionální identitě. V další části je vyhotovena agregovaná preferenční mapa žáků základní školy. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníků, ve kterém měli žáci zakreslit své představy o Úštěcku. Vyplynulo, že žáci si jsou vědomi jisté odlišnosti svého regionu. Jako jediný faktor, mající vliv na výslednou podobu identity, se projevil věk žáka. ŠVP a učebnice se zaměřují na minulost a krajinný ráz regionu. Neutváří identitu k regionu prostřednictvím současných zvyků a tradicí. Výsledné agregované preferenční mapy naznačují pozitivně a negativně hodnocený prostor v Úštěku. Z preferenčních map je také patrné, že se žáci při hodnocení prostoru zaměřují na individuální prostor. Veškeré poznatky získané během výzkumu jsou promítnuty do metodického listu. The goal of this bachelor thesis is to evaluate the rate and extent of regional identity of pupils from the elementary school in Úštěk by using of mental maps and to attempt to determine factors (age, adress), which have an influence for the pupil´s regional identity. The thesis also evaluates school educational programmes and textbooks used on the stated school in the relation to regional identity. In the next part there is an aggregated preferential map of pupils from the elementary school made out. The research was made by the use of questionnaires, in which pupils should plot their visions about Úštěk region. The result was, that pupils were aware of certain difference of their region. The only factor, which has an influence to the resulting form of the identity, is the pupil´s age. School educational programmes and textbooks focus on the past and on region´s landscape character. They don´t form the identity to the region via current habits and traditions. The final aggregated preferential maps indicate positive and negative evaluated space in Úštěk. In The preferential maps it is also evident, that pupils during the space evaluation, focus on individual space. All findings gained during the research, are reflected in the methodical list. Dal.odpovědnost Bláha, Jan D., 1981- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla regionální identita * myšlenkové mapy Předmět.hesla Úštěk (Česko : oblast) Předmět.hesla ŠVP * percepce prosotru * mental map * regional identity * school educational programmes * space perception Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život MDT 316.72:323.174 * 159.95:003.63 * (437.315) * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00172307 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 5152 3300705152 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1