Počet záznamů: 1  

Možnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání

  1. Údaje o názvuMožnosti podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním vzdělávání [rukopis] / Eva Janouškovcová
    Osobní jméno Janouškovcová, Eva, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2015
    Fyz.popis68 l.
    PoznámkyVed. práce Zdeněk Svoboda
    AbstraktBakalářská práce bude tematicky orientována na problematiku podpory rozvoje sociálních dovedností dětí v předškolním věku. Teoretická východiska práce budou tvořena aktuálními poznatky z oblasti vývojové psychologie a sociální pedagogiky, zejména pak charakteristiky předškolního věku a jeho specifik, charakteristiky sociálních skupin, adaptace ve skupině a adaptace na školní prostředí obecně. v neposlední řadě bude věnována pozornost problematice sociálních dovedností a možnostem jejich rozvoje ve výše uvedeném věkovém období a rovněž mechanismům podpory pozitivní adaptace na prostředí institucializovaného vzdělávání. Praktická část práce bude zaměřena na prezentaci kvalitativně orientovaného výzkumného šetření rozvoje sociálních dovedností dětí a v oblasti podpory adaptace dětí na prostředí mateřské školy. Data budou získávány prostřednictvím polostrukturovaných interview pedagogickými pracovníky předškolních zařízení. Na základě získaných výsledků budou formulovány doporučení pro možné zkvalitnění práce pedagogů v této oblasti.
    The bacherors work is focused on the development of adaptation and social skills of children. The theoretical part is focused on the personality and the specification of children and their response to kindergarten. This chapter describes the behavior of child in the first days in kindergarten and his assimilation into her. Given that we often meet with adaptive problems in children after starting kindergarten, one chapter deals with this issue. An important part of the theoretical part consists of development of social skills of children of preschool age in which it is described children´s education, which contributes to their full-fledged development. The practical part was aimed at children from kindergarten Háj u Duchcove, Osek u Duchcova a Kostany. To achieve the nobjective had been carried out interviews with teachers of these kindergartens. The aim was to find out what are the possibilities for further development adaptation and social skills of preschool children. The evaluation was carried out by analyzing questions asked and subsequent graphical display of coding. In conclusion, all work is evaluated, including possible recommendations for improving adaptation and social skills of the child.
    Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla děti předškolního věku * sociální dovednosti * osobnostní a sociální výchova * adaptace člověka * mateřské školy
    Předmět.hesla problémy s adaptací * adaptation * kindergarten * preschool age * problems with adaptation * social skills
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt316.3 - Globální společnosti. Sociální struktura. Sociální skupiny
    MDT316.346.32-053.4 * 316.61 * 37.032/.035 * 612:57.017.3 * 373.24 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170067
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 45513300704551sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.