Počet záznamů: 1  

Ready-made jako inspirace ve výtvarné výchově na 1. stupni základních škol

  1. DA 4393
    Šťastná, Markéta, 1988-
    Ready-made jako inspirace ve výtvarné výchově na 1. stupni základních škol [rukopis] / Markéta Šťastná. -- 2015. -- 94 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Radka Růžičková. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřená na využití běžných předmětů konzumního života každé domácnosti či odpadových materiálů jako pet lahve, látky, kovový šrot, papíry, noviny, kusy oblečení, boty, nádobí, které jsou běžně dostupné úplně všude a k jejich dostání nepotřebujeme příliš moho finančních prostředků. Tím se také dostáváme k problematice omezených prostředků na většině základních škol, která mě též motivovala k uskutečnění tohoto výtvarného projektu a za cíl si tak kladla ukázat, že pro rozvoj tvořivosti můžeme použít prakticky cokoliv. Ve svých výtvarných hodinách jsem se inspirovala hnutím Ready-made a umělcem Marcelem Duchampem, který s tímto směrem přišel. Také jsem do práce zahrnula i jiné umělce, kteří pracovali s konceptem, ale i s barvami, malbou, kresbou, grafikou a vše jsem koncipovala jako výtvarné hry , jež žáci na prvním stupni potřebují pro pochopení v podstatě náročného tématu. Výtvarné hry slouží jako "pre-activity" pro pochopení a myšlení dadaistických umělců, potažmo ready made, které bylo vždy výstupem každého výtvarného bloku. Napříč pracemi jsme tedy pracovali s artefakty, malbou, kresbou a grafikou Paula Klee i českého umělce Karla Malicha.. -- Abstrakt: The arct project is focused on an art practical creative use of waste materials as PET bottles, fabric, bits and pieces of clothes, news papers, papers, iron crap, dishes which are usually everywhere at our´s disposal. I have mentioned the problems concerning the lack of art recources at the most of the czech schools to use during the art classes as well. I also focused on an important topic of kitsh vs art in my art classes and the whole project is mostly linked to concpetual art and the conceptual way of thinking. I was inspired by range of dada artist and particularly by Marcel Duchamp who came with ready-made. Last but not least I envolved the following artists as Paul Klee and Karel Malich as well to use the other techniques as paintings, drawings, graphics and demonstrated the different ways of doing art classes with children at the primary school. These techniques were used as preactivity to help the kids understand quiet chalinging theme and made them get the message in these artefacts.
    Růžičková, Radka, 1971-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarná výchova. výtvarné techniky. konceptuální umění. Ready-made. malba. kresba. asambláž. tvořivost. metodické přípravy. Ready made. conceptual art at primary school. painting. drawing. assemblage. teaching preparations. diplomové práce
    72/76:37.016. 72/76.02. 7.038.54. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.