Počet záznamů: 1  

Logické hry na prvním stupni ZŠ jako propedeutika logických spojení

  1. DA 4454
    Boguschová, Kateřina, 1989-
    Logické hry na prvním stupni ZŠ jako propedeutika logických spojení [rukopis] / Kateřina Boguschová. -- 2015. -- 108 l. : il., tabulky + 1 DVD-ROM. -- Ved. práce Vlastimil Chytrý. -- Abstrakt: Cílem diplomové práce je stanovit účinek zapojení logických her do výuky matematiky na 1. stupni základní školy. Jedná se o hry, o kterých předpokládám, že by mohly pozitivně ovlivnit žákovo pochopení logických spojek. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části charakterizuji jednotlivé pojmy, které v práci používám. Krátce zmiňuji pojem matematika. Dále podrobněji rozebírám pojmy logika, myšlení a inteligence. V další složce teoretické části se zabývám hrami a jejich klasifikacemi. Praktická část je založena na vlastním zpracování logických úloh a her. V jejím počátku předkládám žákům experimentální a kontrolní skupiny vstupní test. Po dobu následujících pěti týdnů aplikuji žákům experimentální skupiny do hodin matematiky hry zaměřené na rozvoj vybraných logických spojek. Poté žákům obou skupin zadávám testy výstupní. Součástí praktické části je vyhodnocení vstupních a výstupních testů obou skupin. Jejich výsledky vzájemně porovnávám a ověřuji předpoklad a dosažení cílů, který jsem formulovala.. -- Abstrakt: The thesis aims to determine the effect of the involvement of logic games in the teaching of mathematics during the first grade of primary school. These games could positively affect a pupil's understanding of logical connections. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the introduction to the theoretical part, I characterize individual concepts that I use in this thesis. I briefly mention the concept of mathematics. I analyze the terms logic, thinking and intelligence in more detail. In conclusion, the theoretical part deals with games and their classifications. The practical part is based on its own logic processing tasks and games. In the beginning, I presented a test to the pupils of the experimental and control groups entrance. In the following five weeks, I applied games aimed at developing selected logical connections in mathematics to the experimental group of pupils. Then I give output tests to the students of both groups. There is an evaluation of input and output test of both groups. I examine and confront the results and goals that I formulated.
    Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta. Katedra matematiky
    matematika. logické myšlení. logické hry. test. mathematics. game. logic game. thinking. diplomové práce
    51. 159.955.6. 793.7-021.432. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.