Počet záznamů: 1  

Rozvoj dětské tvořivosti a spontánnosti ve výtvarných činnostech

  1. DA 4149
    Lánová, Miloslava, 1972-
    Rozvoj dětské tvořivosti a spontánnosti ve výtvarných činnostech [rukopis] / Miloslava Lánová. -- 2014. -- 96 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Lenka Minaříková. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce je věnovaná rozvoji dětské tvořivosti a spontánnosti ve výtvarných činnostech. Zamýšlí se nad jejich pojetím v RVP PV a RVP ZŠ. Jsou zde postupně představena jednotlivá stádia dětského výtvarného projevu, od období před nástupem do MŠ, až do nástupu do ZŠ (období 2-7 let). V práci jsou popsány nejčastější kreslířské typologie, se kterými se setkáváme v období předškolního věku. Hlavní část je věnována dětské tvořivosti a spontánnosti. Představen je pohled vybraných osobností na dětský spontánní projev v českém prostředí. V závěru jsou uvedeny některé vybrané výtvarné techniky a postupy, které si kladou za cíl ukázat možnou cestu, jak rozvíjet dětskou tvořivost a spontánnost. Některé techniky jsou doplněny fotografiemi dětských prací. Teoretická část se věnuje třídennímu dětskému výjezdu, kde byly zrealizovány výtvarné činnosti. Ty jsou postupně představeny i s fotodokumentací.. -- Abstrakt: This thesis deals with the development of children´s creativity and spontaneity in art activities. It considers the conception of this phenomenon in RVP PV and RVP ZŠ (general education programs). Individual stages of children´s art expressions are introduced gradually, starting from the period before child´s enrollment to kindergarten, until the period when child enters primary school (aged 2-7). The thesis describes the most common drawing typologies which are encountered in the pre-school age. The main part of the thesis deals with children´s creativity and spontaneity. The view of selected experts on children´s spontaneous expression in the Czech environment is introduced. The conclusion of this thesis presents several selected art techniques and processes, which suggest a possible way of developing children´s creativity and spontainety. Some techniques are accompanied by photographs of children´s art works. The theoretical part is dedicated to children´s three-day excursion, where art activities were realised. These are gradually presented also via photographs.
    Minaříková, Lenka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarné techniky. kreativita. tvořivost. spontánnost. výtvarné činnosti. RVP (Rámcový vzdělávací program). creativity. spontaneity. art activities. RVP (general education program). bakalářské práce
    72/76.02. 159.954. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.