Počet záznamů: 1  

Příprava dětí do samostatného života v podmínkách ústavní výchovy

  1. DA 4136
    Přivíková, Martina, 1976-
    Příprava dětí do samostatného života v podmínkách ústavní výchovy [rukopis] / Martina Přivíková. -- 2014. -- 57 l. : tabulky. -- Ved. práce Michal Slavík. -- Abstrakt: Předmětem mé bakalářské práce je problematika završení pobytu plnoletých mladistvých při ukončování výkonu ústavní respektive ochranné výchovy v zařízeních náhradní výchovy, jako je dětský domov a výchovný ústav. Dále se věnuje sondáži fungující následné péče a možnostem na trhu sociálních služeb v dostupném okolí šetřených zařízení. Cílem mé bakalářské práce je získání přehledu metod a postupů při přípravě dětí respektive budoucích dospělých, ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy, na odchod do civilního, samostatného občanského života. Především pak s ohledem na to v jakém procentu využívají ubytovacích a jiných sociálních služeb v tzv. následné péči, především domy na půl cesty, nadační pomoc a jiné možnosti praktikované v navštívených zařízeních. Zda a v jakém obsahu a rozsahu jim byla poskytnuta materiální a poradenská pomoc. V dané problematice se dále zmiňuje o existujícím či neexistujícím rodinném zázemí a získaném vzdělání pro možnou zaměstnanost.. -- Abstrakt: The thesis is concerned with the view of a student of social pedagogy, who focuses on the question of young adults finishing their placement in institutions of substitutive care such as children's homes or some other educational institutes. Furthermore, the author surveys the effectiveness of subsequent care and the chances and possibilities on the market of social services in a nearby surrounding of selected institutes. The aim of this work is to get the outline of methods and procedures that are used in the preparation of children (or rather "future adults") in educational institutes for their independent civil life. The concern is about the percentage in which the children use the accommodation or other social facilities in so called subsequent care (especially halfway houses, endowment funds and other possibilities that are used in selected institutes). Are they - and if yes into what extent - offered material help or counseling? The author also mentions the importance of either existing or non-existing family background as well as educational attainment for their future employment.
    Slavík, Michal, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní výchova. náhradní výchovná péče. rodina. sociální patologie. domov na půl cesty. education. family. social pathology. substitute family care. institutional education. halfway house. bakalářské práce
    364-783.2-053.2. 364-782.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.