Počet záznamů: 1
Finanční gramotnost v širším vzdělávacím kontextu
- DA 2706
Bubeníková, Pavlína, 1981-
Finanční gramotnost v širším vzdělávacím kontextu [rukopis] / Pavlína Bubeníková. -- 2013. -- 62 l. : tabulky. -- Ved. práce Martin Bílek. -- Abstrakt: V současné době umět zacházet a hospodařit s penězi je klíčová dovednost jako umět číst, psát a počítat. Každé naše rozhodnutí je ovlivněno či spojeno s naší finanční situací anebo financemi. Pokud chceme, abychom se ve světě financí dobře orientovali, musíme obsáhnout široký záběr znalostí a dovedností přímo i nepřímo navázaných na finance. Tomu mimo jiné poslouží vzdělávání v této oblasti. Cílem bakalářské práce je nabídnout exkurzi do finanční gramotnosti jako do nového prostoru moderního ekonomického uvažování. Finančně gramotným se člověk nerodí, ale stává se jím. Velký vliv na jeho vývoj má především nejen finanční výchova v rodině a ve školském zařízení, nýbrž také dobrá a špatná finanční rozhodnutí. Mějme na paměti, že každý jednotlivec zodpovídá za své činy a musí nést důsledky svých finančních rozhodnutí. Empirické šetření uvedené ve druhé části této práce dokládá, že se problematice finančního vzdělávání na školách sekundárního vzdělávání věnuje zvyšující se pozornost a že mladí lidé mají rostoucí zájem o znalosti a dovednosti z finanční oblasti. To dává šanci pozitivní predikci, že rostoucí zadluženost české společnosti je na svém pomyslném vrcholu a že dnešní mládež bude v budoucnu více zvažovat svá finanční rozhodnutí.. -- Abstrakt: Presently, managing and handling funds is the same basic skill as an ability to read, write and count. Our every decision is influenced or connected to our financial situation or finance itself. If there is a need to be well oriented in the field of finance, it is necessary to cover wide range of knowledge and skills directly or indirectly connected to finance. This is achieved, among other things, by education in this field. The main objective of this bachelor thesis is to offer an excursion into financial literacy as to a new space of modern economical thinking. Humans are not naturally born as financially literate, but become ones. The big impact on their development has mainly education in a family and educational facilities, as well as successful and unsuccessful decisions. Remember, that every individual is responsible for their acting and must face the consequences of their financial decisions. Empirical research mentioned in the second part of the thesis proves that there is a higher priority of financial education on secondary education schools and that younger people have growing interest in knowledge and skills from the financial sphere. This gives a chance for a positive prediction that growing indebtedness of Czech society is on its notional top and that today?s young people will more contemplate their financial decisions in future.
Bílek, Martin, 1964-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
finanční gramotnost. finanční vzdělávání. ekonomické vzdělávání. pedagogický výzkum. financial literacy. financial education. economical education. educational research. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1