Počet záznamů: 1  

Adaptace dítěte v pěstounské rodině

  1. DA 2759
    Láznová, Renáta, 1991-
    Adaptace dítěte v pěstounské rodině [rukopis] / Renáta Láznová. -- 2014. -- 81 l. -- Ved. práce Lenka Hlavičková. -- Abstrakt: Cílem práce je zjistit, jak probíhá adaptování dítěte na nové prostředí v rodině, jakým problémům jsou pěstouni nuceni čelit nejčastěji, jaké strategie volí k jejich řešení, a jaké jsou výsledky jejich intervence. Práce je zaměřena na různá specifika v adaptaci dětí přijatých do pěstounské péče v různém věku a z různých typů prostředí (kojenecký ústav, dětský domov, biologická rodina). Také je v ní sledováno, zda se objevují rozdíly v adaptaci dětí, které vyrůstají v pěstounské péči u členů své širší rodiny a dětí, které se svými pěstouny nejsou biologicky příbuzné. Za účelem empirického šetření bude využita kvalitativní metodologie, konkrétně výzkumný design případové studie. Data budou získávána formou pozorování pěstounů, rozhovorů s pěstouny a analýzou dokumentů jednotlivých případů a následně interpretována. Závěry práce by měly sloužit jako podněty k vylepšení praxe v oblasti náhradní rodinné péče.. -- Abstrakt: The aim of this thesis is to find out how a child adapts to a new environment in a family, what problems are often faced with foster parents, what strategies are chosen to solve them, and what are the results of foster parents interventions. This thesis is focused on the various specifics of adaptation of children at different ages and from different types of environments (infant home, children's home, biological family) in foster care. It is also observed that there are some differences between the adaptation of children who grow up in foster care at members of their extended family and, the adaptation of children who are not biologically related with their foster parents. For the purpose of empirical research, qualitative investigation methodology should be used, and in specific research design case studies. Data will be obtained by the observation of foster parents, interviews with them and, by the document analysis of individual cases and their subsequent interpretation. Conclusions of this thesis should serve as an impetus to improve practice in alternative family care.
    Hlavičková, Lenka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    náhradní rodinná péče. pěstounská péče. adaptace dítěte. adaptační problémy. alternative family care. foster care. child adaptation. adaptation problems. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.