Počet záznamů: 1  

Význam a využití prvků rytmické gymnastiky a tance v tělesné výchově na základní škole praktické

  1. P-DP 17129
    Deáková, Lucie, 1985-
    Význam a využití prvků rytmické gymnastiky a tance v tělesné výchově na základní škole praktické [rukopis] / Lucie Deáková. -- 2010. -- 84 l. : [7] l. příl. : il., noty + 1 DVD. -- Ved. práce Hana Horklová. -- Abstrakt: Tématem diplomové práce je tělesná výchova dětí s lehkou mentální retardací na 1. stupni základní školy praktické. Sledujeme možnosti zařazování prvků rytmické gymnastiky a tance, zdravotní tělesné výchovy a psychomotorických cvičení a her do vyučovacích jednotek. V teoretické části charakterizujeme lehkou mentální retardaci, kde poukazujeme na to, že práce s těmito dětmi je velmi odlišná od práce s běžnou populací a to zejména při vnímání hudby a pohybu. K pohybu neoddělitelně patří také správné držení těla, které je dále spojeno s psychomotorikou. To popisujeme v kapitole zdravotní tělesná výchova. Nezbytnou součástí je charakteristika rytmické gymnastiky a taneční výchovy na základní škole praktické a její složky a prostředky používané při výuce. Hlavní část práce tvoří ukázky pohybových činností, které byly realizovány v rámci hodin tělesné výchovy na 1. stupni Základní školy praktické v Klášterci nad Ohří. Pohybové činnosti jsou zaměřené na rytmickou gymnastiku, taneční výchovu a jsou doplněné cviky zdravotní tělesné výchovy a psychomotorickými cvičeními a hrami. Součástí práce je také nácvik krátké pohybové skladby, kterou nalezneme v přílohách stejně jako říkadla s pohybem, která byla využita jako relaxační chvilka pro lepší koncentraci ve výuce. Pomocí metody pedagogického pozorování jsme zjišťovali vhodnost použitých činností pro mentálně postižené děti. Reakce dětí při navrhovaných činnostech, vzájemné vztahy a spolupráce dětí mezi sebou i mezi pedagogem.. -- Abstrakt: This thesis describes a problematic of physical education of children with slight mental retardation attending first grades of practical elementary school. The thesis presents possibilities of inclusion of elements of rhytmic gymnastics, dance, health physical education and psychomotoric exercise and games into lessons. The teoretical part is focused on a slight mental handicaps of children and shows main differences of work with slightly retarded children such as music and movement reception, in comparison with normal population. All movement is closely connected with a correct body posture which is further influenced by psychomotoric abilities. This is described in the chapter Health physical education. The next part of the thesis defines rhytmic gymnastics and dance lessons at a practical elementary school, their parts and methods used for tuition. The main part of the diploma paper includes examples of physical activities which were used during lessons of physical education of children attending first grades of The Practical Elementary school in Klasterec nad Ohri. The physical activities are focused on rhytmic gymnastics, dance lessons and are supplemented by elements of health physical education, psychomotoric exercises and games. Using the pedagogical observation method I analyzed suitability of described activities for mentally retarded children and their reactions, relationships and interactions among themselves and also between them and educators.
    Horklová, Hana, 1955-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    děti s mentálním postižením. tělesná výchova. zdravotní tělesná výchova. rytmická gymnastika. tanec. Lehká mentální retardace. rytmická gymnastika. tanec. pohyb. hudba. rytmus. psychomotorika. zdravotní tělesná výchova. správné držení těla. light mental retardation. rhytmic gymnastics. dance. movement. music. rhytm. diplomové práce
    796.412. 793.3. 615.825. 796.012.62. 796.012.6:37.016. 316.344.6-056.36-053.2. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.