Počet záznamů: 1
Vývoj grafomotoriky žáků na prvním stupni základních škol
- P-DP 16243
Macháčková, Ester, 1971-
Vývoj grafomotoriky žáků na prvním stupni základních škol [rukopis] / Ester Macháčková. -- 2010. -- 82 l. : [7] l. příl. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Nikol Aková. -- Dodán pouze 1 CD-ROM. -- Abstrakt: Anotace MACHÁĆKOVÁ, E. Vývoj grafomotoriky žáků na prvním stupni základních škol. Ústí nad Labem, 2010. 74 stran. Diplomová práce. Práce je zaměřena na grafomotorické obtíže u dětí se zrakovými problémy. Naznačuje možnosti řešení problematiky a péče o děti s těmito potížemi, účelem je aby dosáhly lepšího úspěchu ve škole. V teoretické části je nastíněn vznik a vývoj písma, který úzce souvisí s grafomotorikou. Pomocí zpracování literárních zdrojů byly objasněny problémy, které se mohou projevovat v grafomotorice u dětí se zrakovou vadou. Podobně jsou popsány zrakové vady a vývoj zraku u dětí. Empirická část zachycuje konkrétní žáky se zrakovou vadou, předává praktické zkušenosti ve vzdělávacím procesu a je doplněna experimentem. Charakterizuje specifika rozvoje dětí se zrakovými vadami a možné podpůrné prostředky pro zlepšení výsledků. Začleňuje tyto jevy do procesu edukace a obsahuje přehled nabízených pomůcek a pracovních listů této skupiny žáků. Nabízí také ukázky aplikace těchto programů v konkrétních situacích.. -- Abstrakt: MACHÁĆKOVÁ, E. Graphomotorics development of primary school pupils Ústí nad Labem, 2010. 74 stran. Diploma thesis This work focuses on graphomotorics difficulties of children with vision problems. It suggests possibilities of such problems solution and of care of the children suffering from the problems in order to allow them achievement of better school success. The theoretical part outlines the origin and the evolution of handwriting which closely relates to the graphomotorics. The problems which can come out in the grapohomotorics of children with visual defect have been cleared up with the help of literary sources. Also visual defects and vision development of children are being described similarly. The empirical part of the thesis records concrete pupils with visual defect providing practical experiences in the educational process; it?s completed by an experiment. It individualizes specific aspects in the development of children with visual defects and possible supporting means for results improvement. It incorporates such phenomenon in the education process containing a list of aids and worksheets offered to this group of pupils. It also submits illustration of these programs application in specific situations.
Aková, Nikol. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
grafomotorika. děti se zrakovým postižením. speciální pedagogika. zrakové vady. pojem a obsah. zrakové vady. specifické pomůcky Grafomotorika. jemná motorika. hrubá motorika. Visual defects ? notion and content. visual defects. specific aids Graphomotorics ? fine motorics. gross motorics. diplomové práce
159.946.4. 376. 316.344.6-056.262-053.2. (043)378.2
Počet záznamů: 1